Thursday 9 April 2015

Set Kesihatan Asas Shaklee Untuk Kesejahteraan Family









Bagi Ibu Bapa yang prihatin, pasti mereka tidak teragak-agak untuk mendapatkan suplemen yang terbaik untuk kesihatan dan kesejahteraan ahli keluarga mereka. Di bawah dinyatakan sebab "kenapa kita sebagai ibu bapa perlu menyediakan keperluan makananan tambahan untuk seisi keluarga."

Antara sebab kenapa badan kita perlukan suplemen / vitamin :-
  1. Badan kita perlukan dos vitamin yang lebih tinggi dari apa yang boleh diperolehi daripada makanan. Contohnya vitamin C dan E yang diperolehi daripada makanan sahaja tidak mencukupi untuk memberi kesan pencegahan dan anti penuaan. 
  2. Buah-buahan dan sayuran yang ditanam di atas tanah yang tidak subur mengandungi                 bahan galian yang kurang berbanding dengan buah dan sayuran dari tanah yang subur.               Racun perosak, racun serangga dan bahan pencemar mempengaruhi kualiti buah dan                 sayuran tersebut. 
  3. Zat makanan mudah hilang semasa proses pengangkutan, penyimpanan dan penyediaan. Vitamin C contohnya mudah dimusnahkan oleh haba tinggi semasa dimasak.       
  4. Pengambilan pil penahan sakit, laksatif, ubat-ubatan, alkohol, minuman keras dan                     antibiotik boleh mengganggu penyerapan zat makanan. Amalan diet yang tinggi, kafein,           lemak, kolesterol, gula dan garam dapat mengurangkan simpanan zat makanan dalam               tubuh. 
  5. Pengambilan makanan seharian yang tidak seimbang serta tidak mengikut piramid                     makanan yang sepatutnya. 
  6. Gaya hidup dan trend masa kini dengan kehidupan yang sibuk, jarang memasak di rumah         dan lebih gemar kepada makanan segera yang tinggi kandungan MSG. 
  7. Bagi yang bekerja, makan tengahari selalunya di luar dan malam memasak seringkas                 mungkin, maka pengambilan makanan seimbang tidak dititikberatkan. Oleh itu kita sangat       memerlukan vitamin tambahan yang tidak dapat dibekalkan oleh makanan seharian kita           yang tidak seimbang tadi.
Shaklee menawarkan set basic atau asas untuk kita ambil sebagai langkah-langkah terbaik dalam mengekalkan kesihatan keluarga di tahap optimum :-

Set Asas yang dimaksudkan terdiri daripada:-
ESP ( Energizing Soy Protein ) 
  • Membekal tenaga dengan segera dan meningkatkan sistem imun,maka ia baik untuk kekal bertenaga,mencegah migrain,imsonia dan tekanan.
  • Protin adalah bahan utama dalam pembentukan pelbagai organ dan tisu dalam badan serta komponen utama kepada hormon manusia.Ia juga meransang fungsi psikologi. Maka,setiap organ kita memerlukan protin. Kekurangan protin menyebabkan kelemahan dalam sistem imun untuk melawan penyakit,masalah lebihan air yang tinggi dalam badan,kehilangan kepejalan otot,perubahan warna rambut,bantut pertumbuhan,masalah penghadaman,masalah penghasilan darah dan hormon,dan akhirnya  boleh membawa kepada kegagalan fungsi organ yang akhirnya boleh membawa kepada kematian.
Vitamin C 
  • Meningkatkan Sistem Imun dengan membina sel darah merah yang sihat untuk penyerapan zat besi yang lebih baik,membantu sel darah putih menetang bakteria dan kuman,mengukuhkan sistem imun,mempertingkatkan alergi hidung dan kulit,asthma.Juga menyihatkan waktu pemulihan dan mengurangkan symptom flu dan selesema. 
Vitalea 
  • Bertindak sebagai pelengkap nutrisi dengan membantu melengkapkan pelbagai vitamin dan mineral penting akibat amalan diet yang tidak seimbang terutamanya mereka yang mengamalkan sayuran ( vegetarian ) dan anemia.
  • Vitalea berfungsi membekal tenaga,kecergasan tubuh dan kekuatan mental,sekaligus membantu sistem memori dan fokus dalam aspek pembelajaran mahupun kerja seharian
B Complex
  • Bertindak menukarkan makanan kepada tenaga dengan membantu proses penghadaman,menukar lemak,karbohidrat dan protin kepada tenaga dan sekaligus mengurangkan masalah keletihan/ kelesuan.
  • Membantu menangani stress.
Testimoni B Complex

Testimoni ESP

Testimoni Vitamin C

Testimoni Vitalea
Pengambilan Vitamin di atas adalah langkah terbaik dalam pemilihan yang anda lakukan dalam mengekalkan kesihatan di tahap optimum. Ia juga suatu pilihan yang bijak. Kenapa saya cakap bijak? Kerana ia menjimatkan duit anda.Vitamin Shaklee ternyata lebih murah.

Vitamin C ada 180 biji boleh tahan 6 bulan dengan cara pengambilannya sebiji sehari selepas lunch.
Vitalea ada 120 biji boleh tahan 4 bulan dengan cara pengambilannya sebiji selepas sarapan.
B Complex ada 120 biji boleh tahan 4 bulan dengan cara pengambilan sebiji selepas sarapan.
ESP boleh tahan sebulan ke dua bulan bergantung cara pengambilannya. 
Jimatkan? Jom Dapatkannya SEKARANG!!!


Call/whatsapp 0197051983
Email :kedaikeluargasihat@gmail.com
Add fb saya http://facebook.com/entans1untuk berchatting secara langsung dengan saya
Klik LIKE di fanpage saya http://facebook.com/kedaikeluargasihat untuk mendapat DISKAUN HEBAT dan INFO PERCUMA
konsultasi percuma untuk customer saya sahaja ya.


No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...