Wednesday 10 December 2014

Nutriferon Shaklee

Penemuan terhebat dalam Bidang Immunologi

Interferon buat julung kalinya ditemui oleh Dr.Yasuhiko Kojima dari University Tokyo pada tahun 1954.

Selepas membuat kajian selama 40tahun dan semakan semula beribu-ribu jenis sebatian dan lebih 200 jenis herba yang berlainan,Dr Kojima telah berjaya membangunkan satu-satunya interferon semualajadi di dunia ( Nutriferon).Dia telah berjaya menetapkan bahawa ekstrak dari 4 tumbuhan iaitu biji labu,bunga sunflower,Honeysuckle Jepun dan biji Plantago,mempunyai daya kebolehan mendorong pengeluaran semulajadi interferon tubuh. Formulanya yang digunakan adalah semulajadi,selamat,tulin dan berkesan.Penemuan dan rekaannya telah diktiraf sebagai penemuan terhebat dalam bidang immunologi.

Nutriferon adalah satu formula Eksklusif dan di Paten oleh Shaklee dan tidak dijual di kedai-kedai biasa.Ianya hanya boleh didapati melalui Shaklee.

Di dalam bidang perubatan,suntikan interferon  banyak digunakan untuk merawat penyakit hepatitis,kanser,hidrophobia (penyakit anjing gila),herpes dan HIV dll. Tambahan pula,ia telah terbukti bahawa interferon amat berkesan untuk melindungi kita dari jangkitan influenza dan berbagai jenis penyakit.

Manfaat Utama :-

  • Mengukuhkan sistem imun dalam masa 3 hari - Ianya adalah satu-satunya interferon semulajadi di dunia. Kajian-kajian telah menunjukkan bahawa interferon mampu meransang dan mempertingkatkan secara keseluruhan sistem imun tubuh dengah mengerahkan sistem pertahanan semulajadi tubuh berfungsi untuk membunuh. T-cells,B-cells, and makrofag.
  • Melawan kanser dan tumor - Interferon semulajadi mengandungi polisakarida yang meransang dan mengaktifkan immunoglobulin melawan sel-sel tumor dan kanser. Selain dari ituia juga mampu mengurangkan ketidakselesaan pada waktu rawatan kimoterapi.
  • Melindungi dari influenza - Ia mengimbangi kepada respon alergi persekitaran dan pencemaran udara,melindungi dengan berkesan daripada virus,mikrob,termasuk selesema,flu, alergi,inflamasi, dan influenza.
  • Meringankan stress dan kelesuan - Meringankan kemudaratan yang disebabkan oleh keresahan,stress,kelesuan dan gaya hidup yang sibuk.
  • Melambatkan penemuan - Formula unik nutriferon meransang pengeluaran makrofag untuk mengurangkan radikal bebas, virus dan kuman.Justeru itu sel-sel akan menjadi lebih sihat.
  • Mengurangkan infeksi oleh pesakit-pesakit hepatitis B & C- Keberkesanan Nutriferon dalam memerangi virus akan mengurangkan infeksi dan meminimumkan ketidakselesaan seperti kembung perut,rasa mual,muntah dll kepada pesakit-pesakit Hepatitis B & C.
  • Mempertingkatkan menopous -Hypertensi,tahap kolestrol yang tinggi,kitaran darah dan masalah lain berkaitan menopous akan menjadi lebih baik.
  • Mempertingkatkan PMS - Terbukti secara klinikal mengurankan simptom yang terjadi akibat ketidakseimbangan sistem endokrin iaitu kekejangan waktu haid, sakit belakang,sakit payudara,masalah jerawat,kegelisahan,insomnia dan mood swing.
4 Ekstrak Tumbuhan :-
Biji Labu - 
  • Meransang pengeluaran interferon semulajadi di dalam tubuh
  • Menentang radikal bebas dan faktor penyebab kanser
Biji Plantago
  • Mengandungi polisakrida yang mengaktifkan sel-sel imun
Honeysuckle 
  • Menentang pencerobohan virus dan kuman
    Bunga Sunflower
    • Menghasil dan memperkuatkan keupayaan makrofaj memusnahkan virus dan kuman                           
    Dari Mana datangnya virus,kuman dan mikrob?
    • Kita sentiasa terdedah kepada beribu jenis mikrob melalui pernafasan (hawa dingin,gas     buangan,asap,virus diudara,habuk),berjabat tangan,sentuhan dengan objek (perabut,habuk  hama pada selimut,pengangkutan awam,peluh air) makanan,latihan fizikal,persekitaran kerja dan lain-lain.

    Bagaimana Mikrob Menjejaskan kita?
    -Apabila banyak kuman dan mikrob menyerang kita pada sesuatu masa,terutama sekali apabila tubuh kita kekurangan interferon dalam sel-sel imun,kita akan cepat keletihan,stres,terganggu tidur atau dijangkiti flu,batuk,alergi,asthma,jerawat dll. Sel-sel yang teroksida dan tidak sihat membentuk lebih banyak radikal bebas yang seterusnya mengakibatkan penyakit degeneratif,penyakit kronik,kanser dll.



    Di Bawah disertakan beberapa testimoni :-

    testimoni nutriferon


    testimoni nutriferon


    testimoni nutriferon


    testimoni nutriferon


    testimoni nutriferon





    Call/whatsapp 0197051983
    Email :kedaikeluargasihat@gmail.com
    Add fb saya http://facebook.com/entans1untuk berchatting secara langsung dengan saya
    Klik LIKE di fanpage saya http://facebook.com/kedaikeluargasihat untuk mendapat DISKAUN HEBAT dan INFO PERCUMA
    konsultasi percuma untuk customer saya sahaja ya.

    No comments:

    Post a Comment

    Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...