Sunday 25 January 2015

Vitamin E Shaklee

Perbezaan Shaklee
Dibuat dari minyak soya organik dan minyak biji gandum,yang kaya dengan vitamin E,diektrak d- alpha tocopheryl,d-alpha tocopherol yang aktif secara fisiologi dan digabung dengan 8 jenis vitamin E ( alpha,beta,gama,delta ).Ianya adalah vitamin E yang paling lengkap di pasaran. Mengandungi 10mg selenium semulajadi yang membantu tubuh kita menyerap vitamin E,memelihara membran sel-sel, sel darah merah dan tisu-tisu otot.Ianya juga adalah penyahtoksik semualajadi logam berat seperti raksa,kadmium dan mengukuhkan anti-oksidan dan melindungi retina.

Manfaat Utama 
  • Melindungi jantung - Pengambilan harian 800IU vitamin E untuk jantung yang sihat,melindungi sel darah merah untuk mengelakkan pengasidan lipid,meningkatkan kolestrol HDL, mengurangkan tekanan darah,menghalang platelet darah melekat kedinding arteri,menghalang anemia hemolitik,penyakit jantung dan lain-lain.
  • Mempertingkatkan Kemampuan Reproduktif - Kajian pada tahun 1924,mendapati vitamin E mampu memulihkan kemampuan reproduktif.Para lelaki yang mengambil 600IU- 800IU vitamin E sehari mampu meningkatkan kiraan sperma mereka. 
  • Anti - Penuaan - 1 kapsul vitamin E sehari membantu melambatkan penuaan,mengurangkan kedut,garis halus,parut,akne dan bintik penuaan. Ianya mampu memulihkan tesktur kulit dan ton muka,dada dan otot peha. 
  • Anti - Oksidan Yang Kuat - Pengambilan lebih dari 1200IU sehari untuk anti-oksidan yang kuat dan berkesan untuk melawan kanser,mengukuhkan sistem imun,menghalang atau melambatkan pertumbuhan tumor,mengurangkan kerosakkan akibat radikal bebas.Ianya juga memperbaiki masalah oksidasi -katarak dan masalah penglihatan.
  • Kelestarian Tenaga - Meningkatkan kelestarian seksual dan tenaga dengan membekalkan oksigen yang lebih.
  • Memperbaiki Arthritis - Meningkatkan keanjalan salur darah,memperbaiki kitaran darah,merawat bahu kejang,pening,buasir,urat varikos,sakit sendi.
  • Menghalang keguguran - Merawat musculus pectoralis fibrosis otot dada,sindrom prahaid dan sindrom menopaus seperti hot flush.Digunakan pada ujian klinikal untuk menghalang kematian janin, keguguran,.
  • Memperbaiki parut - Memperbaiki bengkak dan ulser kulit.Boleh dikenakan terus pada luka untuk mengurangkan kesan parut.

Nota : Pakar Nutrisi mencadangkan pengambilan ACE (beta carotene,vitamin C dan E ) bersama-sama untuk menggandakan kesan anti-oksidasi dalam melawan radikal bebas.

Adakah Anda Mengambil Vitamin E Dengan Cukup?
Untuk 400IU Vitamin E,seseorang perlu mengambil makanan berikut untuk sel-sel sihat melawan radikal bebas: 1kg biji gandum,500ml minyak sunflower ,8kg bayam,500g badam.

Adakah Vitamin E Selamat?
Di dalam buku " Prescription For Longevity " yang ditulis oleh Dr James Scala terdapat diskusi mengenai keselamatan Vitamin E dengan terperinci.Secara global,terdapat lebih dari 1000 laporan perubatan berkenaan keberkesanan dan keselamatan Vitamin E.Kajian bertahun-tahun oleh University Harvard ke atas kedua-dua lelaki dan wanita membuktikan vitamin E mampu mengurangkan risiko penyakit jantung hampir 41% dan strok dengan 33%. Kajian juga membuat kesimpulan dos selamat adalah 3200IU.

SELENIUM-SUPLEMEN VITAMIN E Pada Lelaki Tidak Subur : Kesan ke atas Parameter Air Mani Dan Kadar Kehamilan 

Journal : International Journal Of General Medicine 
Authors : Mohammad K Moslemi ,Samaneh Tavanbakhsh
Pubilshed Date January 2011 

vitamin E set kesuburan lelaki
Kesimpulan Tambahan Se dan Vitamin E boleh meningkatkan kualiti air mani dan mempunyai kesan bermanfaat dan perlindungan,terutamanya pada motilitas sperma 


Di Bawah Antara Testimoni Lain :-
vitamin E set kulit
Testimoni Vitamin E Set Kulit

vitamin E set kulit


vitamin E set kesuburan


Segala testimoni/ penulisan dalam blog ini adalah perkongsian ,bukan bertujuan mencegah atau merawat ,mendiagnose atau menyembuh semua penyakit.Pembaca yang mengalami isu kesihatan digalakkan untuk mendapatkan nasihat daripada pakar kesihatan.



Call/whatsapp 0197051983 
Email :kedaikeluargasihat@gmail.com  
Add fb saya http://facebook.com/entans1untuk berchatting secara langsung dengan saya  
Klik LIKE di fanpage saya http://facebook.com/kedaikeluargasihatuntuk mendapat DISKAUN HEBAT dan INFO PERCUMA konsultasi percuma untuk customer saya sahaja ya..
        

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...