Saturday 10 January 2015

B Complex

Perbezaan Shaklee
Para saintis Shaklee telah mencipta asid folik secara semulajadi yang pertama di dunia dengan kadar keboleh serapan ( bioavailability ) yang sangat tinggi dan berkualiti. Ini kerana asid folik yang semula jadi tidak mudah untuk diserap oleh tubuh,dan hampir 99% asid folik yang terdapat dalam pasaran bersifat sintetik.

B Complex Shaklee mengandungi 8 komponen penting vitamin B,termasuklah 100% biotin dan asid folik.Kesemua 8 komponen ini perlu ada pada vitamin B Complex untuk mendapatkan keseimbangan dan keberkesanan yang sempurna.
Kelebihan atau kekurangan akan menyebabkan ketidakseimbangan vitamin B dalam tubuh.Vitamin B adalah Vitamin larut air, sebarang lebihan tidak akan disimpan sebaliknya disingkirkan melalui sistem pencernaan.Oleh itu,adalah sangat penting untuk kita mengambil vitamin B Kompleks setiap hari.

Shaklee B Complex will not cause rosary fungus or infected active yeast bacteria like B Complex extract from beer yeast.

Manfaat Utama :-
  • Menukar makanan kepada tenaga - Bantu pengahadaman,menukar lemak,karbohidrat dan protin kepada tenaga dan sekaligus mengurangkan masalah keletihan/ kelesuan.
  • Melawan tekanan - Memastikan kesihatan fungsi saraf, sekaligus meredakan sakit kepala, tekanan,kemurungan dan imsonia.
  • Membantu tumbesaran - Menggalakkan tumbesaran yang sihat dan normal bagi bayi dan kanak-kanak.Membantu pembinaan DNA dan sel-sel baru serta mengurangkan risiko kecacatan otak atau tulang belakang.
  • Rambut beruban dan gugur - Membaiki masalah kulit kepala,kelemumur,rambut gugur,beruban dan mengekalkan kesihatan rambut.
  • Baik Untuk Mata - Mengurangkan masalah keletihan mata,mencegah katarak,meningkatkan kualiti penglihatan,perkasakan memori dan daya pemerhatian/fokus.
  • Mencegah anemia - membantu pembentukan sel darah merah yang sihat dan antibodi,meransang sirkulasi darah dalam tubuh,merendahkan paras sistin untuk kesihatan kardiovaskular,merawat atau mencegah anemia,sakit kepala,pening,lemah semangat,keletihan,migrain,muntah-muntah,mabuk darat dan laut.
  • Meredakan senggugut - Baik untuk masalah senggugut (PMS),meredakan kerisauan,keresahan dan masalah penghadaman,terutamanya mereka yang mengambil ubat hormon dan ubat tahan sakit.
  • Mencegah perclcche - Dikenali juga sebagai kerekahan mulut ( mouth chilitis )mencegah jangkitan lidah ( glossitis ),nafas berbau.
  • Detoksifikasi - Meredakan alahan.
Bagaimana Memilih B Complex Yang Baik?
  1. Mengandungi kesemua 8 vitamin - B1,B2,B3,B5,B6,12,asid folik dan biotin sebagaimana dinyatakan dalam RDA ( kesemuanya perlu diambil pada masa yang sama )
  2. Harus mengandungi 100% RDA untuk asid folik dan biotin.
  3. Pastikan jurang peratusan nilai harian  B1,B2,B3, dan B12 tidak terlalu besar.
  4. Elakkan pengambilan B Complex yang menawarkan rumusan larut air ( sustain release )
Kenapa Pilih B Complex Shaklee?

Perbandingan B Complex shaklee

Mengapa Urin Menjadi Kekuningan?
Ini merupakan situasi normal kerana B Complex merupakan vitamin larut -air dan ia mengandungi elemen kekuningan.Pada peringkat awal pengambilan,tubuh kita akan melakukan timbang tara terhadap kadar penyerapan,dan tahap kekuningan akan berkurangan dari masa ke semasa.




Call/whatsapp 0197051983
Email :kedaikeluargasihat@gmail.com
Add fb saya http://facebook.com/entans1untuk berchatting secara langsung dengan saya
Klik LIKE di fanpage saya http://facebook.com/kedaikeluargasihat untuk mendapat DISKAUN HEBAT dan INFO PERCUMA
konsultasi percuma untuk customer saya sahaja ya.


No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...