Tuesday 13 January 2015

DTX Complex Shaklee

Perbezaan Shaklee
Kajian menunjukkan bahawa kandungan utama di dalam Shaklee DTX Complex,ekstrak biji benih pokok susu tisel menyokong keupayaan badan menghasilkan protin bagi membantu menjana semula sel-sel hati. DTX Complex mengandungi bahan ektrak yang sangat penting dari biji benih pokok susu tisel yang menghasilkan 80% silymarin. Ia turut mengandungi bahan-bahan yang digabungkan secara unik dan saintifik,ektrak daripada Schizandra dan cendawan Reishi ( herba yang kaya dengan anti-oksida ) dan ekstrak daripada dandelion,kunyit dan articok ( herba yang membantu mengekalkan aliran hempedu )

Hati merupakan organ terbesar di dalam tubuh manusia dan berkeupayaan dalam membina semula. Contohnya,serangan jantung akan merosakkan otot atau organ jantung. Tetapi,serangan kepada hati akibat pengambilan alkohol berlebihan boleh merosakkan hati. Namun,hati mampu membaiki organnya sendiri.Hati boleh dianggap sebagai INDUSTRI PEMPROSESAN dalam tubuh manusia, menjalankan fungsi-fungsi kritikal untuk membaiki

Fungsi Hati

Rembesan Hempedu
Cecair rembesan ini disimpan di dalam pundi hempedu untuk dikeluarkan apabila perlu ketika 
penghadaman.Hempedu adalah perlu untuk pencernaan lemak,ia memecahkannya kepada lapisan
yang lebih kecil(small gloube). Hempedu juga membantu dalam penyerapan vitamin larut lemak A.D.E.K dan membantu mengasimilasikan kalsium.Hempedu juga menukarkan Beta Karotena Kepada Vitamin A.

Bertindak Sebagai Detoksifikasi
Metabolisme protin dan penapaian bakteria makanan dalam usus menghasilkan ammonia yang didetoksifikasikan oleh hati. Hati mengawal metabolisme protin.Untuk detoksifikasi-kan ammonia,hati juga menggabungkan bahan-bahan toksik termasuk sisa metabolik,sisa racun serangga,dadah,alkohol,dan bahan kimia dengan bahan-bahan lain yang kurang toksik.Bahan-bahan ini kemudiannya dikumuhkan dari buah pinggang.Oleh itu,dalamusaha untuk mempunyai fungsi hati yang betul,anda juga mesti mempunyai fungsi buah pinggang yang betul.  

Mengawal Paras Gula Dalam Darah

Dengan menukarkan tiroksina- hormon tiroid  ke dalam bentuk yang lebih aktif.Penukaran yang tidak mencukupi oleh hati boleh menyebabkan hipotirodisme. Hati mewujudkan GTF ( faktor toleransi
glukosa ) dari kromium dan glutation. GTF diperlukan oleh insulin untuk mengawal paras gula 
dalam darah dengan betul. Gula yang berlebihan akan disimpan dalam badan sebagai glikogen,
dan kemudian ditukar kembali kepada gula apabila diperlukan untuk tenaga.Hati juga memecahkan hormon seperti estrogen adrenalin, dan insulin.
 
Penting Dalam Metabolisme Lemak
Penting di dalam sintesis asid lemak dari asid amini dan gula,iaitu ketika pengeluaran kolestrol,           lipoprotein, dan phospholipid,dan ketika pengoksidaan lemak untuk menghasilkan tenaga.Di mana makanan berlebihan akan ditukarkan kepada lemak di dalam hati,yang kemudian diangkut   ke tisu lemak badan untuk penyimpanan.


Formula Yang Di Paten :-




Call/whatsapp 0197051983
Email :kedaikeluargasihat@gmail.com
Add fb saya http://facebook.com/entans1untuk berchatting secara langsung dengan saya
Klik LIKE di fanpage saya http://facebook.com/kedaikeluargasihat untuk mendapat DISKAUN HEBAT dan INFO PERCUMA
konsultasi percuma untuk customer saya sahaja ya.
  

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...