Saturday 11 April 2015

Testimoni Meal Shakes Shaklee Dan Sembelit

Sembelit bukanlah penyakit dan ia tidak didiagnoskan dengan mengira bilangan hari mereka tidak buang air besar.
Malah jika dalam masa 3 hari mereka tidak buang air besar masih dikira normal selagi mereka tidak menunjukkan tanda-tanda mereka mengalami sembelit. Sembelit juga dikenali suatu keadaan di mana kekerapan membuang air besar menjadi kurang atau mengalami kesukaran ketika membuang air besar.


Tanda-Tanda Anak Anda Sembelit:-

  • Bayi atau kanak-kanak sering menangis
  • Sentiasa resah
  • Tidak selesa
  • Kanak-kanak dewasa biasanya mengadu sakit perut
  • Kelihatan meneran ketika buang air besar
  • Kentut dan najis berbau busuk

Dalam kebanyakkan kes yang berlaku,sembelit dikesan berlaku sekiranya kanak-kanak hanya membuang air besar sebanyak tiga kali dalam seminggu.Ini menyebabkan mereka tiada selera untuk makan dan perut mereka kelihatan kembung.

Antara punca yang membolehkan terjadinya masalah sembelit ialah pemberian susu formula. Bayi yang minum susu formula lebih mudah mendapat sembelit berbanding bayi yang hanya minum susu ibu kerana susu formula sukar dihadam.

Selain itu, bayi yang mula mengambil makanan separuh pejal juga berisiko mendapat sembelit. Usus mereka yang tidak matang dan belum dapat berfungsi sepenuhnya dengan baik. Maka itu,tugas kita sebagai ibu bapa atau penjaga adalah memastikan makanan diberikan itu lembut,senang dihadam dan mempunyai kandungan banyak air ketika menyediakannya.

Bayi atau kanak-kanak yang diserang demam,selesema,jangkitan pada tekak,mula tumbuh gigi yang menyebabkannya kurang minum susu juga boleh menjadi faktor kepada berlakunya sembelit.Kesan itu juga menyumbangkan kepada kekurangan air dalam badan atau dikenali sebagai dehidrasi.

Untuk mengelak dehidrasi berterusan,kebiasaannya tubuh akan menyerap lebih banyak air daripada najis bagi menampung kekurangan air dalam badan. Ini menyebabkan najis menjadi lebih kering dan tersimpan lebih lama dalam usus besar lalu sembelit berlaku.

Jadi penyelesaian kepada masalah sembelit ini, anda boleh mencuba Meal Shakes :-

Meal Shakes Shaklee menyediakan hidangan lengkap dan asid amino serta nutrisinya mudah diserap untuk kegunaan seharian. Ia diperbuat daripada bahan semulajadi buah-buahan,sayur-sayuran,kacang soya,lactalbumin ( sejenis susu) dan lain-lain.Lactalbumin adalah bahan yang terbaik dan mengandungi organisma protin yang sangat berkualiti dan mudah diserap ke dalam sistem tubuh dari peringkat bayi hingga ke orang dewasa. Kebiasaannya,ia mengandungi pelbagai nutrisi seperti immunoglobulin,lactoferrin,bacteriolysin dan sebagainya. Meal Shakes Shaklee dihasilkan untuk semua golongan - bayi,pelajar,kanak-kanak membesar,ibu mengandung,para atlet,pengamal sayuran ( vegetarian ),orang sakit,orang yang sibuk bekerja atau orang yang selalu mengambil makanan segera.Jika anda mencari sarapan pagi yang penuh berkhasiat,meal shake Shaklee merupakan pilihan bijak.

Di Bawah Disertakan Beberapa Testimoni :-
testimoni mealshakes dan sembelit

testimoni mealshakes dan sembelit

testimoni mealshakes dan sembelit



testimoni mealshakes dan sembelit

testimoni mealshakes dan sembelit
http://kedaikeluargasihat.blogspot.com/p/blog-page_6.html

Call/whatsapp 0197051983
Email :kedaikeluargasihat@gmail.com
Add fb saya http://facebook.com/entans1untuk berchatting secara langsung dengan saya
Klik LIKE di fanpage saya http://facebook.com/kedaikeluargasihat untuk mendapat DISKAUN HEBAT dan INFO PERCUMA


konsultasi percuma untuk customer saya sahaja ya.

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...