Wednesday 8 April 2015

Bagaimana Set Slimming Shaklee Bantu Anda Kurus?

Hari ini saya akan menerangkan rangkaian produk Shaklee dalam membantu anda untuk menurunkan berat badan ataupon untuk mengekalkan berat badan ideal anda.Bagi proses pengurusan berat badan anda mesti sentiasa mengamalkan 3 konsep iaitu pecah,buang dan pelihara. ( PBP ).

Set slimming shaklee

Seperti gambar di atas terdapat 6 jenis produk yang mana masing-masing mempunyai fungsinya yang tersendiri dalam membantu anda menurunkan berat badan atau mengekalkan berat badan ideal anda.

Agen Pecah Lemak
Bagi konsep pertama pecah iaitu kita merujuk kepada agen pemecah iaitu Lecithin dan Omega Guard. Tugas Lecithin dan Omega adalah untuk memecahkan molekul lemak dalam makanan dan darah kita menjadi molekul-molekul kecil supaya ia mudah ditukarkan kepada tenaga untuk digunakan oleh sel badan kita. Jadi, lemak yang kita ambil dari pemakanan seharian tidak akan terkumpul ditisu-tisu badan untuk membentuk tisu-tisu lemak. Maknanya di sini, apa-apa makanan yang anda makan jika anda ambil Lecithin atau Omega Guard ataupon kedua-duanya sekali,ia akan membantu terus memecahkan lemak yang terdapat pada makanan itu dengan segera dan tidak akan tersimpan di tisu-tisu badan yang boleh menyebabkan lemak terbentuk. Faham tak?

Dan dalam proses menukarkan molekul kecil lemak kepada tenaga itu sebenarnya melibatkan " proses pembakaran." Sebab itu juga ada orang merujuk kepada Lecithin dan Omega sebagai agen "pembakar lemak" TETAPI yang paling tepat sekali adalah agen " pemecah lemak".
Cuma anda mesti faham bahawa Lecithin dan Omega HANYA akan memecah dan membantu pembakaran lemak yang ada dalam salur darah kita.Bermakna lemak yang kita dapat daripada pemakanan kita.Bukannya membakar atau memecahkan lemak yang sedia ada tersimpan di tisu-tisu badan atau yang sudah lama terkumpul dalam badan kita. Pendek kata Lecithin dan Omega berfungsi memecahkan lemak-lemak baru dari pemakanan harian kita. Jelaskan? Nanti saya jelaskan bagaimana kita nak buang lemak-lemak yang lama tersimpan itu.
Agen Buang Lemak
Maka sekarang saya jelaskan agen "pembuang lemak " iaitu Alfalfa Complex dan Herb lax. Fungsi utama Alfalfa Complex dan Herb Lax adalah untuk detox iaitu membuang toksin-toksin keluar dari badan kita.

Tahu tak anda kenapa ramai yang diet tapi berat tak juga turun? Atau tahu tak anda kenapa ramai yang ambil supplemen kurus tapi tak juga kurus? Itu semua disebabkan oleh toksin yang terkumpul dalam badan yang mana toksin ini sebenarnya menghalang sel badan kita menyerap diet dan khasiat supplemen yang kita ambil. Jadi,sebab itu kita ambil supplemen tapi tak nampak kesan. Maka toksin perlu kita buang dulu sebelum ambil apa-apa supplemen pun. Apa produk yang bantu dalam proses penurunan berat badan ini dan berfungsi membuang lemak? 

Produk tersebut ialah Alfafa Complex / Herb Lax ( agen pembuang lemak ) Selain membuang toksin,Alfafa Complex dan herba lax juga menggalakkan proses pencernaan yang lebih efisyen dan berkesan. Maka secara tak langsung lemak-lemak yang terkumpul dan sedia ada yang dipecahkan oleh agen pemecah lemak ( Lecithin / Omega Guard ) akan mudah dikeluarkan melalui proses pembuangan air besar. 

Nak Ambik Herb Lax Atau Alfafa Complex? Kebiasaannya kami cadangkan ambil herb lax kecuali ibu menyusu boleh ambil Alfafa Complex kerana pada masa yang sama Alfafa juga bertindak sebagai " milk Booster " berperanan melancarkan penyusuan. Jadi ibu menyusu boleh dapat 2 manfaat di dalamnya iaitu untuk kurus dan melancarkan susu. Kalau ibu menyusu nak ambil Herb Lax pon tiada masalah cuma terdapat perbezaan dalam cara pengambilan supaya kesan detoknya tidak terlalu kuat,Pengalaman customer semasa menyusu ambil Herb Lax 4 biji sekali seminggu In Shaa Allah tidak mengganggu penyusuan.. Semuanya bergantung pada bajet customer ( anda ). Tapi bagi orang kebanyakkan ( biasa ) yang memang susah minum air kosong yang cukup wajib ambil Herb Lax  bukannya Alfafa kerana kalau kurang pengambilan air kosong memberi kesan rasa sakit kepala atau sembelit. Dan kalau mereka ada darah tinggi tak mustahil juga darah tinggi boleh naik sebab Alfafa bila kurang air akan memekatkan darah. Tapi, pada hakikatnya pengambilan air yang cukup amatlah penting dalam membantu impian anda untuk kurus sebab air berperanan membantu mengangkut toksin keluar melalui pembuangan air kecil.
Agen Pelihara/Bina otot
Sekarang saya explain konsep pelihara atau bina yang merujuk kepada Cinch dan ESP. Memelihara dan membina otot adalah sangat-sangat dan sangat penting dalam proses pengurusan berat badan atau mengekalkan berat yang ideal. Terdapat 2 perkara yang tersangat penting.

Pertama, otot sebenarnya bertanggungjawab meningkatkan metabolisme badan kita untuk membakar lemak dengan lebih cepat.Membakar lemak menjadi tenaga.Sebab apa? Sebab sebagai manusia kita sentiasa bergerak dan organ dalaman kita pon sentiasa bekerja.Tapi nak bekerja itu semua perlukan tenaga jadi kita perlukan sel otot.Jadi bila lebih banyak sel otot yang kita bina dan pelihara,maka lebih banyak energy kita diperlukan menggerakkan semua sel itu.Jadi bila lebih banyak energy diperlukan ia juga bermakna lebih banyak lemak dibakar.Mudahkan konsepnya itu?

Tapi nak bina otot HANYA boleh terjadi dengan senaman bukan pemakanan.Sebab itu pentingnya dalam proses pengurusan berat badan ini kita ambil ESP dan CINCH adalah untuk pelihara otot daripada musnah semasa proses menguruskan badan.

Sebab Kedua, Kenapa kita perlu bina atau pelihara otot supaya badan kita tidak menggelebeh bila berat badan turun terutamanya ,mereka yang ditahap obesiti.Perasan tak ada orang berat badan turun tapi badan dia tak tegap atak tak fit? Perut,peha ,lengan smua menggelebeh.Itu semua adalah kawasan yang selama ini tisu lemak terkumpul. Jadi,lemak di kawasan itu sudah berjaya dibakar malangnya tisu otot juga musnah.Jadi,sebab itu ia namak menggelebeh.

Ini semua biasanya berlaku kalau orang buat proses "sedut lemak " atau "crash diet ". Crash diet adalah diet keterlaluan di mana kalori dipotong secara mendadak umpama kita terus berlapar.Tapi kaedah ini kurang sesuai kerana berat mudah naik semula dengan ketiadaan tisu otot ini.

Baik Cinch dan ESP kedua-duanya berasaskan protein supaya kita rasa kenyang lebih lama. Sebenarnya banyak BEZA antara ESP dan Cinch ini. Dari segi komponen di dalamnya memang banyak beza tapi untuk mudahkan cerita Cinch fokus semata-mata untuk proses pengurusan berat badan manakala ESP adalah minuman berasaskan protein yang terdapat di dalamnya fungsi yang banyak selain proses pengurusan berat badan. Jadi,disebabkan Cinch ini hanya fokus untuk slimming, maka kalorinya juga sangat rendah berbanding ESP. Atas sebab itu,kita tidak galakkan ibu hamil atau ibu menyusu amal Cinch ini dalam proses menguruskan berat badan mereka kecuali jika mereka sertakan ESP. Cinch campor ESP itu boleh.

Keistimewaan Cinch Shaklee mengandungi leucine.Leucine ini adalah asid amino penting yang bertanggungjawab dalam memelihara otot kita.

Jadi sekarang anda sudah jelas fungsi setiap satu produk ini. Maka, JOMLAH dapatkannya SEKARANG!!!

Nak Lihat TESTIMONI Boleh KLIK SINI


Call/whatsapp 0197051983
Email :kedaikeluargasihat@gmail.com
Add fb saya http://facebook.com/entans1untuk berchatting secara langsung dengan saya
Klik LIKE di fanpage saya http://facebook.com/kedaikeluargasihat untuk mendapat DISKAUN HEBAT dan INFO PERCUMA

konsultasi percuma untuk customer saya sahaja ya.

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...