Saturday 14 March 2015

Punca Dan Cara Atasi Payudara Kendur Dengan ESP Dan Collagen Powder


Payudara adalah sebahagian keindahan dan aset paling berharga seorang wanita..Namun seiring perkembangan usia,aset berharga itu semakin kurang menyerlah dan semakin berkurangan keanjalannya.Jadi tidak hairanlah sekiranya kebanyakkan wanita sanggup berhabis wang ringgit semata-mata ingin memiliki payudara yang sihat,indah dan anjal.Sebelum itu,kita perlu kenal dan ketahui punca-punca yang menjadi faktor utama menyebabkan aset berharga itu tampak kurang menarik dan kurang keanjalannya. Adakah kerana kehamilan? Adakah kerana menyusukan bayi? Atau adakah kerana faktor usia itu sendiri yang mana semakin meningkat usia semakin kurang keanjalannya?

Antara faktor utama masalah payudara menjadi lembik dan kendur ialah kerana kurangnya kolagen dalam badan.Seiring pertambahan usia,kolagen dalam badan menjadi semakin berkurangan.Ini menyebabkan kulit dan payudara kita semakin kendur.Untuk makluman semua, seawal usia 26 tahun, kolagen di dalam badan kita semakin berkurangan dan menyusut 15%.Maka sebab itulah payudara kita juga semakin menyusut.


Perubahan tubuh yang drastik, sehingga lemak di dalam payudara berkurangan turut menjadi salah satu punca payudara kendur. Selain itu, ada yang mengatakan, pemakaian bra/coli atau breast holder  yang tidak tepat merupakan punca payudara kendur terbanyak. Ramai wanita tidak menyedari apa yang terbaik untuk menguatkan lagi keindahan payudara mereka.

Berikut ini ada beberapa faktor lain yang menjadi punca payudara kendur. Antaranya;

1. Setelah Bersalin & Menyusui Bayi
  • Ukuran payudara semakin berkembang seiring dengan usia kehamilan. Membesarnya payudara membuat massanya bertambah. Akibatnya, tarikan ke bawah (melorot) semakin kuat
2. Tidak Ada Alat Penyokong
  • Membiasakan diri tanpa memakai bra atau baju dalam akan menyebabkan payudara menjadi kendur. Apatah lagi, jika payudara anda tergolong dalam saiz yang besar.
  • Selain itu, sama juga seperti para ibu yang menyusui bayinya, massa payudara mempengaruhi tarikan graviti. Semakin besar massa, semakin besar juga daya tarikan gravitinya. Apatah lagi, jika payudara selalu ‘bergoyang’, khususnya pada para atlet.
  • Di samping itu, tidur mengiring tanpa memakai bra juga boleh membuatkan payudara menjadi kendur. Berbeza dengan tidur telentang, kerana payudara di sokong oleh tubuh. 
3. Bra Atau Pakaian Dalam Yang Kurang Tepat
  • Setiap inci tubuh, harus dijaga dengan baik, lebih-lebih lagi payudara. Perlakuan kasar seperti meramas-ramas terlalu kuat, penggunaan bra yang tidak tepat dengan saiz payudara, terlalu kecil sehingga membuatkan payudara tersepit  juga bukan sahaja menyebabkan payudara tidak sihat. Malahan turut menjadi punca payudara kendur dan lembik.
4. Kekurangan Zat
  • Walaupun pengambilan makanan berzat  lebih berguna untuk menegangkan kulit, tetapi penyakit seperti ‘tuberkulosis’ atau kanser boleh mengakibatkan payudara menjadi kendur, kecil dan lembik boleh muncul akibat kekurangan zat.  Pengambilan sayuran seperti kubis, kacang soya, tempe, susu soya dan bawang putih sangat bagus untuk mencegah kanser payudara.
Info Ekstra!
  • Besar atau kecil saiz payudara memang relatif, ukurannya tidak sama pada setiap wanita. Ada yang merasakan, payudara yang besar nampak lebih sempurna, sedangkan apalah gunanya semua itu jika ia tidak sihat dan indah terawat agar bebas daripada kanser.
 Cara Menjaga Kesihatan Payudara;
  • Kenakan bra untuk menjaga bentuk payudara agar tetap indah. Pilih saiz bra yang sesuai agar dapat menopang payudara dengan baik.
  • Bersihkan secara rutin sekitar kawasan puting dengan kapas yang dibasahi air suam.
  • Sapukan minyak zaitun pada payudara untuk menjaga kelembapannya. Lakukan urutan ringan dengan gerakan lembut. 
  • Lakukan senaman ringan dengan fokus untuk memperkuatkan otot dada.
  • Ambil suplemen tambahan untuk membantu mengatasi masalah kekurangan keanjalan payudara anda.
Bagi yang bertanyakan suplemen apa yang boleh membantu masalah kekurangan keanjalan payudara ini ialah Collagen Powder Shaklee dan ESP Shaklee.

Collagen Powder Shaklee
  • Mencukupkan kekurangan kolagen seperti kita ketahui di atas dengan pertambahan usia seawal 26 tahun,kolagen semakin menyusut 15%. Jadi sekiranya umur 40tahun,cuba anda bayangkan berapa banyak penyusutan kolagen berlaku?
  • Semakin kita menua,tubuh kita menghasilkan semakin kurang semakin kurang kolagen, mengakibatkan lebih banyak kedutan dan garis halus,disamping kulit yang semakin kendur.Umur bukanlah hanya satu faktor yang menyebabkan kekurangan kolagen di dalam tubuh kita. Kerosakkan kolagen juga boleh dipercepatkan dengan faktor luaran seperti matahari,radikal bebas di udara,air dan nutrisi,merokok dan lain-lain. Justeru itu,Shaklee Collagen Powder,mampu membantu kulit kita mengekalkan elastisiti semulajadi dan memperlahankan kehadiran kedut-kedut


ESP ( Energizing Soy Protein )
  • Secara asasnya protein merupakan 'makanan' kepada sel badan kita, apabila sel badan dilengkapkan dengan nutrien yang cukup dan berkhasiat, kita bukan sahaja merasai perubahan yang ketara dari segi kekal bertenaga sepanjang hari malahan kulit yang lebih cantik, kurang kusam, dan wajah yang semakin berseri BONUS payudara semakin anjal dengan ESP !!! 
  • Awet muda - Asid Amino penting untuk membina otot,kuku,rambut,darah,organ,kulit gland dan lain-lain.Pengambilan yang kerap adalah kunci kepada awet muda.

    Copy and WIN : http://bit.ly/copynwin
    Awet muda - Asid Amino penting untuk membina otot,kuku,rambut,darah,organ,kulit gland dan lain-lain.Pengambilan yang kerap adalah kunci kepada awet muda.
    Awet muda - Asid Amino penting untuk membina otot,kuku,rambut,darah,organ,kulit gland dan lain-lain.Pengambilan yang kerap adalah kunci kepada awet muda.

    Copy and WIN : http://bit.ly/copynwin
Bagi yang tidak menyusukan anak,saya amat galakkan anda ambil kedua-dua suplemen di atas. Jika anda seoarang wanita yang menysukan anak hanya memadai mengambil ESP sahaja kerana Collagen Powder tidak digalakkan kepada ibu menyusu. Walaubagaimanapun gabungan mantap kedua-duanya mendatangkan hasil yang SUPERB!!!

Di Bawah Disertakan Beberapa Testimoni :- 


payudara kendur dan esp

payudara kendur dan esp

payudara kendur dan esp

payudara kendur dan esp

payudara kendur dan esp


Call/whatsapp 0197051983
Email :kedaikeluargasihat@gmail.com
Add fb saya http://facebook.com/entans1untuk berchatting secara langsung dengan saya
Klik LIKE di fanpage saya http://facebook.com/kedaikeluargasihat untuk mendapat DISKAUN HEBAT dan INFO PERCUMA
konsultasi percuma untuk customer saya sahaja ya.



No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...