Friday 6 March 2015

Perbezaan ESP Dicuci Air Bukan Alkohol


Sempena Bulan Mac bulan promosi ESP,maka rasa terpanggil untuk share dengan pembaca di luar sana tentang ESP Shaklee. Sejak kebelakangan ini heboh diperkatakan keburukan soya. Sedangkan rata-rata tau ESP Shaklee sememangnya berasaskan protein soya.

Protein adalah bahan utama dalam pembentukan pelbagai organ dan tisu dalam badan serta komponen utama hormon manusia.Ia juga meransang fungsi psikologi.Maka,setiap organ kita memerlukan protein. Sebelum itu mari kita kenali kesan punca kekurangan protein :-

Kekurangan Protein Menyebabkan:
  • Kelemahan dalam sistem imun untuk melawan penyakit
  • Masalah LEBIHAN AIR YANG TINGGI dalam badan,
  • Kehilangan kepejalan otot
  • Perubahan warna rambut
  • Pertumbuhan terbantut
  • Masalah penghadaman
  • Masalah penghasilan darah dan hormon
  • Kegagalan fungsi organ yang boleh membawa kepada kematian
Bila sudah ketahui kekurangan protein boleh menyebabkan pelbagai masalah,timbul rasa takutkan? Oleh itu, kita perlu dapatkan sumber protein. Antara sumber protein yang dimaksudkan di sini ialah kacang soya. Tapi macam mana kita nak tau kacang soya yang kita pilih itu adalah yang terbaik? Adakah semua kacang soya sama di pasaran? 

Ciri-Ciri Kacang Soya Terbaik!!

Kacang soya yang tumbuh membesar secara organik
  • Kenapa kacang soya mesti ditanam secara organic? Ini kerana kajian penanaman secara kimia (bukan organic) akan menyebabkan nutrisi makanan berkurangan. Dari segi kajian pula sudah terbukti ada hubungkait antara cancer dan nitrates. Jadi amatlah penting pesticides, fungicides dan herbicides tidak digunakan sepanjang proses pembesaran kacang soya
Kacang soya ESP merupakan soya NON GMO (tidak dihasilkan secara genetic)
  • Kenapa kacang soya mestilah non genetik engineered? Secara umumnya kacang soya yg dari jenis genetic ini adalah murah utk dihasilkan (lebih kurang seperti vitamin sintetik dan vitamin natural) dan kebanyakkan syarikat akan mencari cara utk menjimatkan kos dan semestinya menggunakan kacang soya yang dihasilkan secara genetik. Dr. Louis J. Pribyl as Brazilian government scientist menekankan yg berdasarkan kajian toksin akan dibina tanpa disedari apabila gen baru dimasukkan di dalam sel tumbuhan.
  • ESP hanya menggunakan protein soya yang tidak diubahsuai genetiknya, iaitu Non-GMO (Non-Genetically Modified Organism), dimana ia disahkan melalui Identity Preservation Program. Program ini memastikan soya yang digunakan oleh Shaklee adalah dipantau dengan ketat dan dikawal sejak mula ditanam, dituai hinggalah diproses.
Kacang soya yang mengandugi 9 asid amino
  • Badan memerlukan kesemua 9 asid amino untuk menghasilkan hormone, jus penghadaman, antibodi dan enzyme. Jika salah satu asas asid amino hilang, immune sistem boleh depressed 30% dan banyak fungsi badan akan terhenti.
  • Energizing Soy Protein dari Shaklee ini merupakan satu-satunya produk di dalam pasaran yang menjamin penyediaan 9 asid amino penting yang tidak dapat dihasilkan oleh tubuh manusia. Ia turut diperkaya dengan 5 sumber vitamin dan 4 sumber mineral.Sangat sesuai untuk semua peringkat umur -tua dan muda. Manakala,kandungan Indeks Glisemik ( G.I ) yang rendah iaitu 39,menjadikan ia sangat sesuai juga kepada penghidap kecing manis.
  • Satu hidangan Shaklee ini bersamaan dengan 2 kali ganda daging,4 kali ganda telur,12 kali ganda susu,rendah lemak,tiada kolestrol,tiada asid uric dan sangat mudah diserap oleh tubuh manusia.
GI ESP

Kacang soya yang diproses semasa pembuatan soy isolate, soyflakes mesti dibersihkan dengan air bukan dengan alcohol
  • Alcohol itu haram dalam Islam tapi jika dicuci menggunakan alcohol ianya akan memusnahkan kandungan isoflavone sehingga  88% sedangkan isoflavone itu diperlukan untuk mengurangkan risiko kanser paru-paru dan sebagainya. Isoflavones juga bermanfaat dalam penyeimbangan hormon dan menaikkan berat tulang.
  • ESP menjalani proses penapaian (fermentation) yang lengkap dan menghasilkan isoflavone (bukan senang weh nak ekstrak isoflavone dari kacang soya )
  • ESP dibasuh dengan air ("..Dr. Shaklee knew that By using a cold water extraction technique, you get the very best of the soy and all of the positive things like the phyto-estrogens which inhibit breast cancer and prostate cancer in men. There are over 1500 studies showing the positive benefits of soy and only 12 to 20 negative studies showing that when you alter and de-nature soy you end up with junk.Dr. Shaklee knew the difference.") 
Kacang soya yang mengandungi bahan anti-thyroid/anti-growth substance mesti disingkirkan
  • Soya yang mentah mengandungi "anti-growth", "anti-tyrosine" substance sedangkan jika kekurangan bahan-bahan  ini akan menyebabkan low blood pressure, low body temperature dan restless leg syndrome. Jadi haruslah mencari produk kacang soya yang menggunakan proses penghasilan kacang soya yang mengekalkan bahan-bahan  ini untuk mengekalkan paras asid amino yang tertinggi dan isoflavones dimana sangat sensitif dengan haba/kepanasan. Find a brand that uses an extracting process that removes this substance, yet keeps the soy in a raw form in order to maintain the HIGHEST LEVEL OF AMINO ACIDS and ISOFLAVONES which are very sensitive to heat.
Kacang soya yang dibuat sebaiknya tanpa proses pemanasan
  • Asid amino sangat sensitif dengan suhu yang panas dan dalam sesetengah kajian, protein yang dimasak membuktikan telah termusnahnya hampir 50% asid amino penting dalam protein. Jika seseorang itu masih lagi mengamalkan pengambilan protein yg kurang dengan asid amino mereka akan mengalami masalah berkembangan otak dan hormon atau perkembangan tisu badan bermasalah.In some studies, cooking protein has been shown to destroy up to 50% of some ESSENTIAL AMINO ACIDS. If an individual consistently consumes a diet that is lacking in all of the essential amino acids, inadequate brain development and hormones, or other body tissue development can be the result. 
Kacang soya yang ditambah dengan unsur kalsium semasa proses soy isolate. Kenapa?
  • Secara semulajadinya, semua kekacang mempunyai satu bahan kimia bernama phytic acid yang merupakan satu bahan anti-nutrien. Phytic acid mampu menghalang penyerapan mineral tertentu seperti magnesium, kalsium, zat besi dan zink. Laporan perubatan menunjukkan penduduk Negara Dunia Ketiga yang banyak mengambil kacang soya, mempunyai kekurangan mineral-mineral tersebut dalam badan. Malah, kandungan bahan ini dalam kacang soya adalah lebih berbanding kekacang lain.
  • Kajian melaporan bahawa serbuk soya adalah sangat berasid dan boleh menyebabkan kerapuhan tulang. Dan oleh yang demikian unsur kalsium yang secukupnya mesti ditambah dalam protein soya itu untuk meneutralkan kembali serbuk soya tersebut. Kebanyakkan pengusaha/pengeluar protein soya tidak menambah cukup kalsium ke dalam produk mereka.
  • ESP mengandungi 50% keperluan kalsium harian. Kenapa ada kalsium? Kerana tambahan sedikit kalsium di dalam ESP boleh meneutralkan kembali asid phytic di dalam soya (kandungan asid phytic yang tinggi menghalang penyerapan zat dan mineral seperti kalsium, magnesium, zink semasa pencernaan dalam usus. Haa sia2 ja telan macam2 zat.. Nasib ESP I ada kalsium

esp dan kalsium

Nak tau detail ESP Shaklee,KLIK SINI


Dari Abu Hurairah r.a., katanya: “Rasulullah s.a.w. itu tidak pernah mencela samasekali pada sesuatu makanan. Jikalau Baginda s.a.w. ingin pada makanan itu Bagindapun memakannya dan jikalau tidak menyukainya, maka Baginda tinggalkan – tanpa mengucapkan celaan padanya.” 


Call/whatsapp 0197051983
Email :kedaikeluargasihat@gmail.com
Add fb saya http://facebook.com/entans1untuk berchatting secara langsung dengan saya
Klik LIKE di fanpage saya http://facebook.com/kedaikeluargasihat untuk mendapat DISKAUN HEBAT dan INFO PERCUMA
konsultasi percuma untuk customer saya sahaja ya.

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...