Tuesday 24 February 2015

Haid Teratur Dengan GLA Complex?

Tahukah Anda Kepentingan Kitaran Haid Wanita?
Kitaran haid yang teratur adalah petanda kepada kesuburan yang baik bagi seseorang wanita. Seseorang wanita yang telah berkahwin, kitaran haid yang teratur lebih memudahkan bagi mereka untuk mengetahui sama ada mereka sudah hamil atau belum berdasarkan kedatangan haid mereka yang lewat daripada kebiasaannya.
Walaubagaimanapun tidak kesemua wanita bernasib baik mempunyai kitaran haid yang tetap atau teratur. Sesetengahnya mungkin mengalami masalah haid yang tidak datang berbulan-bulan lamanya bahkan bertahun atau pun tidak kurang juga mengalami masalah kedatangan haid yang berpanjangan sehingga mengganggu rutin solat mereka.Ini tentunya menimbulkan kerisauan di kalangan wanita tersebut.
Secara teorinya, usaha untuk mendapatkan zuriat bagi pasangan yang telah berkahwin kebiasaannya berkait rapat dengan kitaran haid seseorang. Ia boleh dikatakan berkadar langsung pada kebiasaannya di mana wanita yg didatangi haid setiap bulan adalah wanita yg subur; di mana ovum-ovum matang yg berpotensi untuk disenyawakan 'dilepaskan' setiap bulan oleh ovari pada hari-hari tertentu (yg dipanggil sebagai 'hari subur'). Kebarangkalian untuk hamil adalah 90% sekiranya pasangan itu melakukan hubungan intim pada hari subur wanita tersebut.Justeru,mana-mana wanita yang mempunyai masalah kitaran haid yang tidak teratur  seperti kitaran bilangan hari yang tidak tetap ( bukan antara 28-35hari ) ataupun mempunyai kedatangan haid yang panjang ( bukan antara 4-8hari ) ,peluang untuk menentukan hari subur amatlah sukar.Secara tidak langsung, kebarangkalian untuk hamil adalah tipis.

Apakah Punca-Punca Haid Tidak Teratur :-
  • KEGEMUKKAN - Berat badan berlebihan atau obesiti menjadi faktor kepada ketidakseimbangan hormon estrogen bagi wanita tersebut. Ini juga boleh menyebabkan kitaran haid terganggu.
  • KEHAMILAN - Haid tidak akan datang sekiranya anda positif hamil. Ini kerana ovum yang dikeluarkan pada bulan sebelumnya itu telah disenyawakan.
  • BERLEBIHAN HORMON PROKLATIN - Hormon prolaktin yang berlebihan boleh menghalang pengeluaran telur dan seterusnya menyebabkan haid lewat untuk berbulan-bulan lamanya.
  • TERLALU KURUS - Kekurangan lemak badan juga boleh mengganggu kitaran haid. Oleh itu, pastikan mengambil makanan seimbang untuk perolehi berat yang ideal.
  • MASALAH KESIHATAN - Sakit secara tiba-tiba seperti demam,selesema ataupun penyakit yang memerlukan rawatan intensif mampu memberi tekanan fizikal kepada tubuh sekaligus mengganggu kitaran haid.
  • MENOPAUS - Kebiasaanya berlaku kepada wanita berusia lewat 40 an. Pada kebanyakkan kes,haid akan jadi semakin sedikit dan jarang-jarang berlaku.
  • PENCEGAH HAMIL - Pil atau ubat-ubatan hormon pencegah hamil seperti depo-provera atau implanon boleh menyebabkan haid terganggu.Terdapat sesetengah kes,haid tidak datang selama mana mereka mengambil implanon.
  • TEKANAN/STRESS - Stress atau tekanan dalam bentuk fizikal dan mental dari tempat kerja atau kehidupan seharian contohnya mampu mempengaruhi hormon dan seterusnya kitaran haid.
  • PENYUSUAN BADAN - Sekiranya anda menyusukan bayi anda secara esklusif,hormon di dalam badan anda lebih menyediakan badan anda untuk menghasilkan susu untuk si bayi.Terdapat sesetengah ibu menyusu tidak didatangi haid 1 tahun - 2 tahun lamanya.
  • TERSILAP PENGIRAAN - 40% wanita didapati gagal mengingati tarikh hari pertama LMP mereka.Jumlah hari dalam kitaran haid mereka juga mungkin kurang tepat antara 28-35 hari.Ini boleh memanjangkan lagi kitaran untuk sampai ke hari subur dan kesilapan menjangka kitaran haid seterusnya.
  • MASALAH TYROID - Hormon yang dirembeskan oleh tyroid boleh menyebabkan gangguan kepada hormon badan dan seterusnya kitaran haid. 
  • UBAT-UBATAN - Jamu tradisional,ubat kurus atau ubat-ubatan penyakit kronik boleh menyebabkan gangguan kepada kitaran haid.
Adakah suplemen Shaklee Boleh Membantu Merawat Masalah Haid Tidak Teratur?

Ya Sudah tentu. GLA Complex adalah jawapan kepada persoalan itu. Nak ketahui lanjut GLA Complex Shaklee,sila KLIK SINI .


  • GLA Complex Shaklee merupakan kombinasi minyak borage yang mengandungi asid gamma linolenik (GLA), asid linolenik (LA), minyak bunga matahari dan vitamin E.Ia juga berfungsi memberikan rasa kelegaan di mana asid gamma linolenik ( GLA ) kebiasaannya digunakan secara tradisional bagi melegakan kesakitan semasa datang haid, sakit kepala, mengatur kitaran haid,dan melegakan tanda-tanda putus haid.Jaminan yang pasti ia tiada perisa,pemanis,pewarna atau bahan pengawet tambahan.
  • Mengawal selia estrogen dan testostron - GLA membentuk prostaglandin untuk mengawal selia hormone lelaki dan wanita,memperbaiki simptom PMS seperti kesakitan,mood swing,retensi air dan sakit payudara.
  • Melambatkan menopouse - Memperbaiki keadaan menopouse seperti hot flashes,insomnia,ketidakhadaman,depresi.Pengambilan jangka panjang akan melambatkan penuaan,mengetatkan uterus,memberi tone kepada uterus untuk kulit lebih muda.
kebaikan gla complex

Di Bawah Disertakan Beberapa Testimoni
testimoni gla complex haid teratur

testimoni gla complex haid teratur

testimoni gla complex haid teratur


testimoni gla complex haid teratur

testimoni gla complex haid teratur

testimoni gla complex haid teratur

testimoni gla complex haid teratur

testimoni gla complex haid teratur

Produk ini bukan bertujuan untuk mendiagnos, merawat, menyembuhkan mencegah sebarang penyakit

Call/whatsapp 0197051983
Email :kedaikeluargasihat@gmail.com
Add fb saya http://facebook.com/entans1untuk berchatting secara langsung dengan saya
Klik LIKE di fanpage saya http://facebook.com/kedaikeluargasihat untuk mendapat DISKAUN HEBAT dan INFO PERCUMA
konsultasi percuma untuk customer saya sahaja ya..

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...