Monday 23 February 2015

Performance Drink Atasi Dehidrasi Ketika Musim Panas

performance drink musim panas
Dehidrasi berlaku disebabkan badan kehilangan sejumlah air yang banyak atau tidak cukup pengambilan air. Terdapat pelbagai punca dan sebab bagaimana tubuh badan kita kehilangan air. Antaranya ialah disebabkan keadaan cuaca panas yang mendorong kepada dehidrasi berlaku.

Badan boleh kehilangan sejumlah besar air dalam bentuk peluh apabila tubuh badan cuba untuk menyejukkan dan mengawal suhu badan. Sama ada suhu badan meningkat kerana bekerja atau bersenam dalam persekitaran yang panas atau kerana demam disebabkan jangkitan; badan menggunakan air dalam bentuk peluh untuk menyejukkan sendiri .
TIPS ATASI DEHIDRASI KETIKA MUSIM PANAS
  • Ketika cuaca panas, kepala anda  akan mudah  pening dan kemungkinan mengalami muntah-muntah ,anda kehilangan cecair dengan cepat. Jadi adalah penting untuk mengambil sebanyak mungkin cecair yang anda boleh. Jumlah air yang anda perlukan untuk menambah bergantung kepada berapa banyak yang hilang.
  • Jika anda loya , meminum adalah sukar. Menurut nasihat Joshua Evans , MD , seorang doktor di Hospital Kanak-kanak Michigan di Detroit dan seorang pakar dehidrasi - "Cuba menghirup sedikit demi sedikit air sekerap mungkin. Menghisap ais beku boleh membantu meningkatkan pengambilan cecair juga."" Tetapi air sahaja tidak menggantikan garam penting yang diperlukan oleh badan untuk keseimbangan cecair dan fungsi lain, "
  • Menggantikan garam penting adalah penting dalam pertarungan cirit-birit atau muntah-muntah .Kebanyakan pakar mengesyorkan meminum ORS.
  • Pakar Dehidrasi juga mengesyorkan menanggalkan pakaian yang berlebihan dan mencari tempat teduh atau tempat perlindungan yang berhawa dingin untuk memastikan tubuh anda sejuk maka mengelakan kehilangan cecair melalui peluh.
Tips terbaik untuk atasi dehidrasi ketika musim panas melampau yang boleh menjejaskan kesihatan adalah memberi minuman secara kerap dan memberi ORS dan perlu merujuk kepada doktor jika masalah ini berlarutan.

ALTERNATIF TERBAIK : TIPS ATASI DEHIDRASI DENGAN PERFORMANCE DRINK SHAKLEE

Performance Drink Shaklee adalah alternatif terbaik KERANA:


1) Membekal Tenaga dan Memberi Imbangan Elektrolit yang Optimum. Rumusan OptiLyte merupakan rumusan 6 jenis elektrolit untuk hidrasi yang optimum.

2) Terbukti secara klinikal dalam memelihara paras gula dalam darah. Gula sangat penting dalam darah mereka yang mengalami dehidrasi. Maka, tubuh badan akan bertenaga dan mempercepatkan proses penyembuhan.


3) TERBUKTI BERKESAN atasi DEHIDRASI, ketika berpuasa,musim panas melampau serta  untuk anak kecil yang mengalami cirit birit. 



Semalam di Kampung dapat wassap dari group mengenai berita "Musim Panas Ekstrem" yang bakal melanda minggu ini. Ketakutan serta risau datang bila mana musim panas ekstrem ini boleh menyebabkan maut sekiranya berlaku "strok haba ." 



Dalam gambar di atas menunjukkan simptom-simptom serta langkah-langkah pencegahan. Ia boleh berlaku kepada sesiapa sahaja dan kepada golongan berisiko tinggi seperti pesakit diabetes,kelenjar tiroid,orang dewasa berumur 40 tahun ke atas serta kanak-kanak berumur bawah 5 tahun. Nak baca detail berita "Musim Panas Ekstrem " KLIK SINI "



performance drink musim panas


performance drink musim panas





Call/whatsapp 0197051983  
Email :kedaikeluargasihat@gmail.com  
Add fb saya http://facebook.com/entans1untuk berchatting secara langsung dengan saya  
Klik LIKE di fanpage saya http://facebook.com/kedaikeluargasihatuntuk mendapat DISKAUN HEBAT dan INFO PERCUMA konsultasi percuma untuk customer saya sahaja ya..

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...