Monday 30 March 2015

Punca Dan Cegah Cramp Kaki Semasa Hamil Dengan Ostematrik

Punca-Punca Kejang Kaki /Cramp
  • Kerana peredaran darah yang kurang baik,kekurangan kalsium atau terlalu banyak fosforus boleh menyebabkan kejang betis atau kaki.Ia selalu bermula pada pertengahan tempoh kehamilan dan hilang pada bulan yang terakhir. Diet juga boleh menjadi penyebab utama.
Langkah Pencegahan
  • Memperbaiki peredaran darah dengan cara bersenam dan mengutamakan makanan yang kaya dengan vitamin B,roti,beras ceruh,hati dan sebagainya. Kadangkala kalsium yang berlebihan boleh membantu,tetapi jika terlalu banyak minum susu mungkin terlalu banyak menyerap fosforus.Sederhanalah dalam mengamalkan pemakanan tersebut,dan kekejangan akan hilang dalam masa kira-kira seminggu.Di dalam cuaca yang sangat panas,anda mungkin kekurangan garam,jadi makanlah sesuatu yang masin pada setiap petang.
Penawar
  • Tegangkan otot yang kejang pada betis atau kaki anda dengan menarik kaki perlahan-lahan ke arah lutu.Selalunya berlaku kerana anda bangun dengan meluruskan kaki dan ibu jari.Biasanya menolak jauh tapak kaki anda ketika meluruskan kaki. Urut otot-otot tersebut dengan santai.
Apakah Suplemen Shaklee Yang Dapat Membantu Atasi Masalah Cramp /Kejang Kaki Semasa Hamil?


Ostematrik Kami Terbaik!!!

  • Ostematrik bukan sahaja bekalkan kalsium tetapi juga dilengkapi vitamin D,Magnesium,Boron,Manganese,Cooper dan zinc. Hanya Shaklee yang berikan kesemua tu. Kenapa? Adakahkesemua itu penting? Itu semua adalah vitamin dan mineral yang perlu untuk badan kita serap kalsium. Tanpa kesemua mineral itu, kita cuma minum susu atau makan pil kalsium tetapi badan tak mampu serap kalsium dengan sempurna. Majoriti akan keluar balik. Jadi rugikan? Maka kalau nak jimat duit kesihatan baik,paling mudah ambil sahaja Ostematrik :)
Di Bawah Disertakan Testimoni Ostematrik Atasi Masalah Kejang Kaki Ketika Hamil :-


ostematrik dan cramp kaki

ostematrik dan cramp kaki

ostematrik dan cramp kaki

ostematrik dan cramp kaki




Call/whatsapp 0197051983
Email :kedaikeluargasihat@gmail.com
Add fb saya http://facebook.com/entans1untuk berchatting secara langsung dengan saya
Klik LIKE di fanpage saya http://facebook.com/kedaikeluargasihat untuk mendapat DISKAUN HEBAT dan INFO PERCUMA
konsultasi percuma untuk customer saya sahaja ya.

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...