Monday 26 January 2015

Sejauh Mana Pengambilan B Complex Penting Untuk Para Wanita?

Malam tadi lebih kurang pukul 10:30pm dapat mesej customer nak ESP Dan B complex.. So arini excited mau kongsi pasal b complex Shaklee untuk IBu berpantang...

Shaklee B complex adalah satu-satunya produk di pasaran yang memberikan kita kesemua 8 jenis B Complex.

Asid Folik di dalamnya berperanan dalam membantu badan IBU mempercepatkan penghasilan sel darah merah tau yang tumpah semasa proses bersalin. Maka, ia juga mengelakkan risiko anemia iaitu kekurangan sel darah merah.

Dan B Complex juga ada berfungsi menenangkan sistem saraf. Jadi ia penting untuk IBU dalam mengawal tekanan, mengawal mood swing dan membantu mengelakkan risiko MEROYAN.

Meroyan bukan sekadar orang-orang tua cakap untuk menakutkan kita dan ia boleh terjadi jika IBU menghadapi tekanan yang tidak terkawal.

B Complex juga memainkan peranan utama dalam metabolisme badan kita. Sebab ia berfungsi untuk membantu badan kita menukarkan makanan kepada tenaga... Jadi tanpa B Complex, badan kita akan jadi kurang cekap dalam menukarkan makanan kepada tenaga. Maka sebab itu kita mudah rasa lemah dan lesu.

Dari aspek penyusuan, harus kita ingat jika IBU stress penghasilan susu juga terjejas. Jadi bile B complex membantu ibu merasa lebih tenang ... Penghasilan susu juga akan berjalan LANCAR... X gitu?

p/s : rutin harian saya lps sarap mesti ambik sebiji b complex... wink emoticon Bukan sekadar membantu penyusuan tetapi melegakan otak.. Dok umah pon stress juga tau 


Nak Tahu Lanjut B Complex Shaklee? Sila Klik Sini





No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...