Thursday 1 January 2015

Vitalea Bantu Stabil Darah Ketika Hamil

Tahukah anda kenapa wanita hamil perlu mengambil suplemen atau vitamin?

Bila kita hamil badan kita perlu membekalkan zat nutrisi untuk dibekalkan kepada dua orang iaitu bayi dalam kandungan dan badan kita sendiri. Zat nutrisi secukupnya perlu untuk tumbesaran bayi dan menyokong kesihatan kita sepanjang kehamilan supaya tiada komplikasi lain. Jadi jika badan ibu itu sendiri kekurangan zat nutrisi bagaimana pula badan ibu hendak berikan semua vitamin dan mineral yang bayi perlukan untuk tumbesaran yang sempurna?

Contohnya jika ibu gagal berikan vitamin B9 atau kita kenali sebagai asid folik yang cukup kepada

bayi besar kemungkinan bayi akan lahir dengan kecacatan saraf tunjang di mana bayi itu akan mati sebaik sahaja dilahirkan.Jadi pentingkan vitamin ini sepanjang proses kehamilan?
Vitalea adalah multivitamin yang membekalkan 28 jenis vitamin dan mineral yang memang diperlukan dalam menyokong tumbesaran bayi dan kesihatan ibu sepanjang proses kehamilan.

Dalam vitalea juga kita ada zat besi dan asid folik yang diperlukan untuk mengekalkan tahap HB yang normal. Agak-agaknya kenapa ibu hamil wajib kene check hb dan kalau HB terlalu rendah doktor dan nurse bising???

Apa itu HB? HB adalah singkatan untuk hemoglobin sejenis protein dalam sel darah merah yang mengangkut oksigen ke seluruh sel badan kita termasuklah kepada bayi kita melalui tali pusat.

Jadi kalau HB ibu rendah,maka badan ibu tidak mampu memberikan oksigen yang cukup kepada bayi. Oksigen itu kan penting untuk kita? Jadi bahayakan kalau ibu kurang HB. Sebab itu jugalah vitalea penting untuk ibu hamil... 



vitalea bantu stabil darah

vitalea bantu stabil darah ketika hamil


vitalea bantu stabil darah ketika hamil

vitalea bantu stabil darah ketika hamil


vitalea bantu stabil darah ketika hamil





Call/whatsapp 0197051983
Email :kedaikeluargasihat@gmail.com
Add fb saya http://facebook.com/entans1untuk berchatting secara langsung dengan saya
Klik LIKE di fanpage saya http://facebook.com/kedaikeluargasihat untuk mendapat DISKAUN HEBAT dan INFO PERCUMA
konsultasi percuma untuk customer saya sahaja ya.




No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...