Sunday 7 December 2014

Berhenti Rokok Dengan Shaklee

testimoni rokok dengan shaklee
Nikmat sihat merupakan nikmat luar biasa yang diberikan oleh Allah kepada manusia. Dengannya manusia dapat melaksanakan tugasan dan tanggungjawabnya dengan baik. Tidurnya nyenyak dan makan minumnya juga memuaskan. Semangat untuk bekerja dan berusaha akan sentiasa berkobar-kobar.

Namun sayangnya,manusia kadang-kadang lupa akan nikmat yang tidak terkira ini ketika masih sihat. Setelah ia sakit barulah ia merasakan betapa kesihatan itu mahal harganya. Manusia akan melakukan apa-apa sahaja untuk mendapatkan nikmat sihat itu kembali dengan pelbagai cara mengikut kemampuan mereka.

Antaranya dengan meminum minuman keras,menggunakan dadah dan ubat-ubatan terlarang dan yang lebih umum lagi adalah merokok. Mereka tidak berfikir bahawa perkara yang dibuat itu sama sahaja dengan tidak mensyukuri nikmat yang Allah telah berikan. Mereka yang merokok adakalanya berkata " Merokok atau tidak sama sahaja,akhirnya mati juga".

Hal ini kerana barang siapa yang bersyukur maka Allah akan sentiasa menambah nikmat itu. Oleh itu,kita perlu menjaga kesihatan sebagai bentuk rasa syukur kepada Allah.

Dan kesimpulannya,kesihatan amat penting di sisi islam.Oleh itu,umat islam mestilah mengambil berat terhadap aspek kesihatan sama ada dari segi mental,rohani dan jasmani.

Berdasarkan peringatan daripada Allah dan Nabi SAW,bahawa kesihatan ialah nikmat besar yang dilupakan bermaksud,sekiranya seseorang itu mengabaikan kesihatannya menunjukkan dia tidak mensyukuri kenikmatan yang diberikan lantas mengundang azab Allah SWT.Maka,umat islam mestilah sentiasa menekankan aspek kesihatan ini kerana kesihatan merupakan nikmat Allah teramat besar kepada kita.

Oleh sebab itu,dengan mengabaikan kenikmatan atau tidak mensyukuri kenikmatan mengundang azab/ujian.Ini bermakna sesiapa yang tidak ambil perhatian terhadap aspek kesihatan sama ada kesihatan mental,rohai atau kesihatan fizikal,maka akan mendapat ujian iaitu sakit di mana ia merupakan seksaan hidup ini.
Inilah makna penting yang tersirat daripada amaran Nabi SAW bahawa kesihatan adalah nikmat yang mudah dilupakan.

*** Rokok mengandungi berbagai-bagai jenis bahan berbahaya. Jika semua bahan ini terdapat dalam sebatang rokok,ia mampu untuk menjadi racun yang menyebabkan kematian. Katakan Tak Nak pada ROKOK!!! Dalam islam menitik beratkan soal kesihatan tubuh badan agar anggota badan yang sihat ini dapat melakukan ibadah dengan lebih sempurna dan tawaduk. Bagaimana mereka yang menghisap rokok ini? Memang terang-terang menyebabkan kematian tapi dipilih untuk terus menjadi perokok tegar. Dosa melakukan benda haram menyebabkan kesihatan terjejas,Pahala mengamal jauh sekali dapat. Bahkan terjauh dari rahmat Allah.. Oleh sebab itu,pengambilan suplement penting.. Makan untuk menjaga tahap kesihatan agar dapat melakukan ibadah dengan sempurna lalu diberi pahala..

So kepada perokok tegar ketahuilah badan anda telah dipenuhi dengan NIKOTIN. Nikotin yg telah diserap sekian lama di dalam tubuh ini menjadikan sel & DNA perokok itu menjadi ROSAK. Jadi amatlah penting anda mengambil suplement yang berfungsi untuk membaik pulih sel-sel badan anda yang telah terjejas seperti Vitamin C. Ia berfungsi sebagai antioksidan. Sekiranya anda merokok vitamin C di dalam badan berkurang secara mendadak.. Banyak kesan buruk sekiranya badan kekurangan vitamin C .. Salah satunya penyakit skurvy. Apa itu skurvy? Penyakit yang disebabkan kekurangan vitamin C.Apa kesan dari kekurangan vitamin C ini? Banyak nak cite tapi dipendekkan gusi boleh berdarah,gigi mudah tercabut. Nanti belom umur 60 tahun gigi dah togel.. he he..


Apa suplement yang ditawarkan oleh Shaklee :-

Gambar di atas menunjukkan suplement untuk golongan perokok. 

  1. Vivix berfungsi menimpak 4 mekanisme utama pemuaan selular
  2. Nutriferon berfungsi meransang sistem imune
  3. Vita C 500mg SR berfungsi sebagai antioksidan. Merokok menyebabkan kekurangn vitamin c secara mendadak.
  4. Carotomax berfungsi sebagai pemulihan membran mukosa. dan melindungi peparu.
  5. Alfalfa Complex merupakan detoksifikasi yang melindungi peparu,hati,otak dan tisu
  6. DTX Complex detoksifikasi yang melindungi peparu,hati,otak dan tisu.

Testimoni Perokok dengan Shaklee

testimoni rokok dengan shaklee

testimoni rokok dengan shaklee


Pelajari kaedah-kaedah yang betul. Banyak kaedah untuk berhenti merokok. Faktor yang paling penting adalah keinginan anda untuk menjadikannya satu kenyataan.
  • Tetapkan tarikh untuk berhenti
  • Yakin diri
  • Buatkan nota peringatan
  • Katakan pada diri anda "saya bukan perokok"
  • Sentiasa berfikiran positif
  • Dapatkan sokongan
  • Gunakan terapi pengganti nikotin
  • Amalkan 12M untuk berhenti merokok
Teknik berhenti merokok

Tip Berhenti Merokok 12 M :
  1. Melengah-lengahkan
    • Tunggu 5 minit atau katakan nanti sebentar
  2. Menarik nafas panjang
    • Tarikh nafas 3 kali secara perlahan-lahan
  3. Minum air
    • Terutama air masak. Elakkan minuman berkafein
  4. Menyibukkan diri
    • Buat sesuatu bagi mengalih fikiran dan untuk melupakan rokok
  5. Menjauhkan diri
    • Daripada orang yang merokok

  6. Mengelakkan diri
    • Daripada suasana atau situasi yang mendorong kepada merokok

  7. Mengunyah sesuatu
    • Seperti gam dan buah-buahan. Elakkan yang manis

  8. Membasuh tangan selalu

  9. Mandi dengan kerap

  10. Meregangkan otot
    • Lakukan senaman regangan apabila rasa mengantuk

  11. Meditasi

  12. Memohon doa
    • Berdoa agar dikuatkan azam dan tingkatkan usaha



Call/whatsapp 0197051983
Email :kedaikeluargasihat@gmail.com
Add fb saya http://facebook.com/entans1untuk berchatting secara langsung dengan saya
Klik LIKE di fanpage saya http://facebook.com/kedaikeluargasihat untuk mendapat DISKAUN HEBAT dan INFO PERCUMA
konsultasi percuma untuk customer saya sahaja ya.

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...