Saturday 23 November 2013

Artritis

artritis
Artritis bermaksud radang sendi iaitu sejenis penyakit autoimun di mana sistem pertahanan diri menyerang badan sendiri dan memberi kesan kepada sendi,tisu mengelilingi sendi dan tisu perantara lain. Faktor usia turut mengurangkan kadar cecair sinovial di dalam sendi. Ia biasa di kalangan orang dewasa 65 tahun dan lebih tua,tetapi boleh memberi kesan kepada semua peringkat umur.

artritis
Punca radang sendi
  • Kecederaan - patah tulang
  • Sendi halus dan lusuh
  • Keabnormalan metabolik seperti gout
  • Faktor keturunan
  • Jangkitan bakteria dan virus
  • Penyakit autoimun
Tanda radang sendi
Radang sendi diklasifikasi sebagai salah satu penyakit reumatik iaitu keadaan di mana penyakit berbeza pada setiap individu dengan rawatan,komplikasi dan prognosis dengan ciri yang berbeza. Terdapat pelbagai penyakit radang sendi yang selalu dihidapi pesakit,paling kerap adalah Rheumatoid Artritis (RA) dan Osteoartritis (OA).

Osteoartritis (OA) - Tanda terbentuk perlahan-lahan dan menjadi lebih buruk semakin masa berlalu.Terdapat sakit di sendi,sama ada semasa atau selepas penggunaan atau selepas tamat tempoh tidak aktif. Sendi akan menjadi regang,terutama pada pagi.Pesakit mungkin lebih sukar menggunakannya dan rasa kehilangan fleksibiliti. Ketulan keras,atau taji tulang boleh muncul di sekitar sendi. Dalam beberapa kes,sendi mungkin bengkak.Biasanya sendi yang terlibat adalah di bahagian pinggang,tangan,lutut dan tulang belakang.


Reumatoid Artritis (RA) - Pesakit sering mendapati sendi sama dalam setiap bahagian badan membengkak dan sengal.Jari,tangan,kaki dan pergelangan tangan adalah paling biasa terjejas.Gejala paling teruk pada waktu pagi setelah bangun tidur dan kesakitan boleh berlangsung selama 30 minit.Tangan boleh menjadi merah dan bengkak. Nodul rheumatoid ( lebam tisu di bawah kulit  lengan pesakit ).Pesakit dengan artritis rheumatoid rasa letih kebanyakan masa dan berlaku penurunan berat badan.

Sendi lebih kecil biasanya mudah terjejas.Selalunya pesakit dengan artritis rheumatoid mempunyai masalah sama dengan beberapa sendi pada masa sama.Radang sendi lebih agresif boleh merebak dari sendi kecil ditangan,buku lali dan kaki ke siku,lutut,pinggang,leher,bahu dan rahang.
Secara keseluruhannya,gejala radang sendi adalah berikut:
  • Sakit sendi
  • Sendi bengkak
  • Keupayaan sendi bergerak makin kurang
  • Merah pada kulit di sekeliling sendi.
  • Ketegangan,terutamanya di waktu pagi.
  • Hangat sekeliling sendi.
Kepada semua pesakit radang sendi,jangan berputus asa dalam berikhtiar untuk merawat penyakit radang sendi. Di Shaklee kami ada produk yang dikenali Advanced Joint Health Tablet yang mana ramai orang menggunakannya untuk mengatasi penyakit radang sendi mereka. Di bawah ini beberapa testimoni yang dapat membantu mengurangkan masalah radang sendi mereka.



Advanced Joint Health Tablet Complex mengandungi satu bentuk ekstrak Boswellia yang telah ditunjukkan di dalam kajian klinikal,mampu meningkatkan keselesaan sendi di dalam jangkamasa seawal 5 hari - Hampir 28% lebih pantas dari yang didakwa oleh satu jenama terkemuka!

Tidak seperti kebanyakkan suplemen kesihatan - sendi.New Advanced Joint Health Tablet Complex tidak mengandungi kondrotin,satu bahan yang terbukti di dalam ujian klinikal menghalang penyerapan glukosamin.New Advanced Joint Health Complex adalah 100% bebas kekerang dan 100% vegetarian. - tidak langsung mengandungi sumber haiwan.
                      



perbandingan ajht

                        



advanced joint health tablet

advanced joint health tablet



Nak Ketahui lanjut tentan Advanced Joint Health Tablet boleh KLIK SINI


Call/whatsapp 0197051983
Email :kedaikeluargasihat@gmail.com
Add fb saya http://facebook.com/entans1untuk berchatting secara langsung dengan saya
Klik LIKE di fanpage saya http://facebook.com/kedaikeluargasihat untuk mendapat DISKAUN HEBAT dan INFO PERCUMA
konsultasi percuma untuk customer saya sahaja ya.

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...