Monday 16 February 2015

Zinc Complex Atasi Keguguran Rambut?

KITA KENALI DAHULU PUNCA-PUNCA KEGUGURAN RAMBUT YANG SERIUS
Terdapat pelbagai punca yang menyebabkan rambut gugur dengan serius. Keguguran rambut ini biasanya jelas kelihatan apabila seseorang menyikat rambut atau rambut menjadi jarang di kulit kepala.
Keguguran rambut bagi kategori ini biasanya berpunca daripada:
* Melahirkan anak - Selepas seseorang wanita melahirkan anak, pusingan rambut akan memasuki fasa berehat yang agak lama. Dalam masa itu fasa keguguran rambut akan terjadi dalam tempoh 2 hingga 3 bulan. Dalam tempoh dua hingga tiga bulan, sesetengah wanita mengalami keguguran rambut yang banyak. Dalam masa 1 hingga 6 bulan ia akan pulih.
* Penyakit tiroid - Kelenjar tiroid yang terlalu aktif atau pasif juga boleh menyebabkan keguguran rambut.

* Demam, jangkitan dan selesema yang serius -Selepas empat minggu hingga tiga bulan demam yang serius, seseorang mungkin terkejut melihat rambut gugur dengan banyak. Namun keguguran rambut ini akan pulih seperti sediakala.

* Protein yang tidak seimbang dalam pemakanan - Amalan diet yang tidak seimbang dengan tidak memakan protein atau tabiat pemakanan abnormal.

* Ubat-ubatan -Sesetengah ubat-ubatan boleh menyebabkan keguguran rambut untuk sementara waktu. Ubat-ubatan terdiri daripada penyakit gout, artritis, kemurungan, masalah jantung, hipertensi dan ubat mencairkan darah (coagulant). Pengambilan vitamin A secara berlebihan juga boleh menyebabkan keguguran rambut.

* Rawatan kanser
Sesetengah rawatan kanser akan menyebabkan sel-sel rambut terhenti membahagi yang mengakibatkan rambut menjadi nipis dan mudah terputus apabila ia keluar dari kulit kepala.


DI SHAKLEE KAMI MENAWARKAN BEBERAPA PRODUK YANG BOLEH MEMBANTU MENGATASI MASALAH KEGUGURAN RAMBUT ANDA

Vivix  - Mengimpak 4 mekanisme utama penuaan sellular
ESP - Rambut dibina dari protein
B Complex - Anti stress
Zinc Complex - Mengukuhkan shaf rambut
Collagen Powder - Melembabkan rambut,menghalang perpecahan rambut
Vita E 500mg SR - Meningkatkan penyerapan oksigen peredaran
Lecithin - Melembabkan dan menghitamkan rambut
Prosante Hair Cair -
GLA Complex - Wanita ( mengimbangi hormon )

Tapi Di Sini Ingin Share Pasal Zinc Complex yang boleh membantu mengatasi masalah keguguran rambut :-

Zinc Complex dirumus dari zinc glukonat semulajadi bergabung dengan nutrien semulajadi yang lain seperti kalsium dan serbul Alfalfa untuk menghasilkan zinc yang mudah untuk diserap oleh tubuh kita.Zinc sesuai untuk pengambilan jangka panjang. Ianya berkesan dalam mengeluarkan logam toksik seperti kadmium dan plumbum dari tubuh.

Antara Manfaat Zinc Complex dalam membantu mengatasi keguguran rambut ialah :-
  1. Mengaktifkan 200 jenis enzim - zinc berkebolehan menggabung DNA,RNA dan protin,seterusnya meransang regenerasi sel. Ia juga mengaktifkan lebih 200 jenis enzim di dalam tubuh kita untuk memelihara metabolisme gigi dan pertumbuhan remaja. 
  2. Membentuk kolagen - Membantu pembentukan protin dan kolagen untuk pertumbuhan dan perkembangan kulit,kuku dan organ. Nak tau lanjut Zinc Complex boleh KLIK SINI .
Di bawah Disertakan Beberapa Testimoni Zinc Complex

Testimoni sendiri - Suami pengambil Zinc Complex untuk kesihatan asas lelaki tetapi kesan lain dapat juga... Saya perasan kepala dia dah tak nampak botak .. Dah tak nampak sangat kulit kepala sebab rambut menipis sebelum ni.. hihi.. Saya belek-belek kepalanya.. Macam tak percaya.. Tapi itulah kenyataannya.. Rambutnya semakin menumbuh menutupi kulit kepala.. 

zinc complex gugur rambut

zinc complex gugur rambut


zinc complex gugur rambut

zinc complex gugur rambut

zinc complex gugur rambut

zinc complex gugur rambut

zinc complex gugur rambut

zinc complex gugur rambut

zinc complex gugur rambut

Call/whatsapp 0197051983 
Email :kedaikeluargasihat@gmail.com  
Add fb saya http://facebook.com/entans1untuk berchatting secara langsung dengan saya  
Klik LIKE di fanpage saya http://facebook.com/kedaikeluargasihatuntuk mendapat DISKAUN HEBAT dan INFO PERCUMA konsultasi percuma untuk customer saya sahaja ya..

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...