Sunday 30 November 2014

Anggur Atasi Darah Tinggi

Resepi Anggur

1) 15-20 biji anggurBahan- Bahan ( 1 orang )

2) 1/4 ( 50ml ) cawan air

Cara- Cara Penyediaan :-

1) Bersihkan anggur.

2) Belah dua dan buang biji.

3) Masukkan anggur dan air ke dalam blender atau mixer. Kisar sehingga anggur hancur.

4) Jika suka minum sejuk bolehla tambah ketul ais.


     **** Jus ini boleh mengelakkan darah tinggi dan menghilangkan rasa letih.


khasiat anggur atasi darah tinggi

Firman Allah SWT 
Bermaksud : Kemudian,kami tumbuhkan untuk kamu dengan air itu kebun-kebun tamar dan anggur. Kamu beroleh dalam kebun-kebun itu ( pelbagai jenis lagi ) buah-buahan yang banyak dan dari kebun-kebun itulah kamu beroleh rezeki penghidupan kamu. 

                                            ( Surah al-mu'minun 23:19 )
Anggur sangat tinggi khasiatnya dan kaya dengan pelbagai vitamin dan bahan-bahan metalik,merupakan sejenis makanan penting. Sekitar 20-25% isinya ialah gula yang dapat masuk ke dalam aliran darah dengan cepat.

Oleh sebab itu,anggur adalah baik untuk mereka yang banyak melakukan kegiatan fizikal dan mental kerana anggur berupaya menghilangkan rasa penat dan menghapuskan anemia.

Begitu banyak kandungan zat besi dan gula di dalam buah anggur yang juga berupaya melancarkan aliran darah dan menjadi ubat bagi pesakit hati,ginjal dan sitem pencernaan.Anggur meransang kepada berfungsinya ginjal dan membantu mengeluarkan hampas-hampas tubuh seperti urea.

Dengan mengeluarkan air yang berlebihan daripada tubuh,anggur dapat menurunkan tekanan darah. Para penderita ulser perut,migrain,radang sendi,radang usus kecil,reumatik dan mereka yang keracunan,disaran minum jus buah anggur. Anggur juga beruapaya menguatkan organ jantung bermanfaat dalam menyembuhkan bronkitis dan batuk serta meningkatkan kecantikan kulit kerana anggur membersihkan darah.. 

Oleh sebab anggur meningkatkan pengeluaran air susu, ibu-ibu yang menyusui bayi disarankan minum jus buah anggur. Sejumlah unsur kimia yang terdapat dalam buah anggur dapat mengurangkan kemungkinan dijangkiti sel kulit.

.................................................................................................................................................................
Anggur Muscadine adalah anggur liar yang mempunyai 20 kromosom,dan kerana pasangan tambahan kromosom ini,ia menyediakan lebih banyak faedah kesihatan,fungsi imun yang lebih tinggi dan sifat antioksidan yang lebih kukuh.Saiz daripada anggur muscadine adalah sebesar bola golf.Kerana pertumbuhan alam sekitarnya unik,cahaya matahari yang kuat ia mengandungi banyak polifenol dan revestrol.Ini membuat ia menyediakan lebih banyak faedah kesihatan.
                                    
                                                           
                                       
Setahun yang lalu,Shaklee memperkenalkan Vivix produk supplemen revolusionari anti-penuaan dalam pertarungan melawan penuaan pada tahap sellular.Lebih 1 juta botol vivix telah pun dijual. 

Vivix merupakan supplemen anti-penuaan terbaik di dunia yang dibangunkan selepas penyelidikan bertahun-tahun oleh Shaklee,Syarikat No 1 supplemen makanan di Amerika.

Di dalam kajian makmal,ramuan Vivix telah menunjukkan impak kepada empat mekanisme penting penuaan pada tahap sellular.


4 Mekanisme Penuaan Pada Tahap Sellular

1) Kerosakkan DNA

  • Setiap hari ,sel tubuh diserang oleh hampir sejuta serangan yang merosakkan DNA.       Serangan-serangan ini merosakkan pengkalan data genetik,menghasilkan satu "typo ( kesilapan dari yang asal ) yang mengganggu fungsi sel dan panjang umur. Ramuan Vivix melindungi dan memperbaik sellular DNA.

  • Pengawalan Genetik - Pengawalan genetik menyumbang kepada deteriorasi  ( kemerosotan ) umur pada tahap sellular. Di dalam satu penemuan utama,ujian klinikal terbaru,menunjukkan ramuan Vivix mengaktifkan satu pengawalan genetik utama yang menolong melambatkan     penuaan tahap sellular.

  • Pengeluaran Tenaga Yang Kian Menurun Oleh sel-sel.Mitochondria ( penjana tenaga) di dalam sel menghasilkan tenaga yang kita perlukan .Apabila kecekapan mitochondria menurun fungsi sel turut menurun.Ramuan Vivix menggalakkan biogenesis ( pembentukan baru ) mitochondria untuk meningkatkan tahap tenaga di dalam sel.

  • Penimbunan Protin AGEPenimbunan berlebihan protin AGE ( advanced glycation end pruducts ) boleh menyebabkan kerosakkan tahap sellular yang akan mengganggu keutuhan sel dan panjang umur.Ramuan Vivix adalah lebih 10x kuat dari revestrol ( kandungan unik dalam anggur  "muscadine" untuk melambatkan pembentukan protin AGE.


Di bawah disertakan beberapa testimoni :-

testimoni vivix resepi jus anggur

testimoni vivix resepi jus anggur


testimoni vivix resepi jus anggur

testimoni vivix resepi jus anggur

testimoni vivix resepi jus anggur


Call/whatsapp 0197051983
Email :kedaikeluargasihat@gmail.com
Add fb saya http://facebook.com/entans1untuk berchatting secara langsung dengan saya
Klik LIKE di fanpage saya http://facebook.com/kedaikeluargasihat untuk mendapat DISKAUN HEBAT dan INFO PERCUMA
konsultasi percuma untuk customer saya sahaja ya.

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...