Saturday 1 March 2014

Testimoni sendiri Advanced Joint Health Tablet

testimoni advanced joint health tablet
Sebelum saya mengambil ajht,saya mengidap sakit kaki kiri ( bahagian betis ) selama 3 tahun. Bukan 3 bulan, bukan 3 minggu,bukan 3 hari ye kawan-kawan tetapi 3 tahun.. Ma Shaa Allah ujian sungguh rasanya.. Orang lain tengok macam takda apa-apa tapi sendiri mengidap sendiri tau. Sebab saya orang yang jenis tahan je dalam diam... Tapi bila saya sudah start mengadu domba maksudnya sakit saya tu sudah dikategori sebagai parah.. .

Sepanjang 3 tahun itulah saya sakit sepanjang masa dan lebih-lebih terasa saat nak tidur malam sebab time tu badan dah relax jadi time tu jugalah sakit kaki yang kuat dirasai. Sepanjang 3 tahun itulah tidur saya terganggu.. saya x boleh tidur nyenyak sentiasa beralih posisi.. Ketika tidur juga kaki saya terpaksa tidur dlm keadaan bengkok sebelah sebab tak boleh lurus langsung. Bila luruskan kaki makin kuat sakit.



Mungkin kawan-kawan tertanya -tanya apa punca sakit kaki saya itu? Puncanya ialah sepanjang kehamilan saya ada tabiat menggeliat.. Asal menggeliat je kaki cramp.. bila dah cramp sakit tak payah cakap.. Terjerit2 sampai suami marah kadang2 x serik2 dah x boleh menggeliat nak menggeliat.. hehehe.. Bukan saja2 nak cari sakit.. Orang lelaki x faham.. Kadang2 badan letih sangat tu yang best kalau dapat menggeliat.. Nikmat x terkata... Kadang2 boleh jadi terlupa tu yang terlajak juga... Semua kehamilan saya memang selalu diserang cramp kaki.. tapi kebiasaannya untuk kehamilan pertama,kedua, ketiga ,lepas sapu minyak panas.. ia kembali okey.. Tapi nak jadikan ujian sakit Allah bagi kat saya... puncanya itu jadi berterusan, masa saya hamil anak nombor 4... Saya menggeliat juga kawan2.. sebab x reti serik2... hihi.. Yang x boleh tu jugalah yang saya suka buat..hihi.. So seingat saya sekali tu saya menggeliat terus kaki kiri cramp ..sapu minyak x jalan.. masa tu jugalah saya demam panas.. agaknya urat sakit akibat cramp tu terencat nak baik.. sejak tu saya sakit berterusan... Ketika berpantang juga saya diserang bentan..jadi sakit yang sedia ada tu makin bertambah2.. x kurang-kurang.. Kemudian bila baby saya berusia 4 bulan,saya disahkan hamil lagi... wah! memang itu rezeki.. Tapi rezeki yang tidak disangka2..dan amat memerlukan kekuatan mental dan fizikal yng mantap... Bayangkan badan x kembali pulih lagi tapi dah disahkan hamil dan terpaksa melalui proses yang rumit lagi.. ( kawan perempuan pasti tau ).. Dan kemudian hamil yang kelima ini pon diserang cramp sebab habit menggeliat x dapat dipisahkan dengan saya..

Saya ambil ikhtiar berurut sana sini..tapi sekejap je baik lepas tu sakit balik bila badan x reti2 berehat... Terkejar sana -sini... Siang hari x terasa sangat kesakitannya tapi bila start nak tidur letak badan memang terasa sangat... tukang urut pon cakap " dah x boleh baik dah ni... urat dah keras macam tulang..hihi.. Dah lama dibiarkan .. Nak kurang kene datang urut je sebulan sekali ke? dua kali dlm sebulan ke? " Dengar macam tu buat saya hampir putus asa.. Yerla umur baru nak masuk 30-an tapi sakit dan macam umur 60-an... hihi....Baru- baru ni Malaysia dilanda cuaca yang sejuk, lagi terasa bisanya... Pernah sehari semalaman tu saya rasa macam dah lumpuh .. Dari pinggang ke kaki x boleh digerak langsung.. sakit sangat segala sendi2... Tulang punggung sebelah kanan yang pernah retak dulu datang menyerang sekali... Allahu Akhbar!! Saya memang x boleh bergerak.. x daya angkat kaki atau bergerak walaupon seinci... Menangis je sepanjang malam... Ujian apa Allah bagi? Memang takut sangat lumpuh... Macam2 benda buruk berlegar di kepala.... Suami bagi telan panadol tapi kurang sikitla sampai tertidur dengan sendirinya dalam keadaan sakit... Keesokkannya berkurangan tapi sakit lama tu ada lagi... Sehinggalah saya bertemu Shaklee lebih kurang 6 bulan lalu sampai sekarang masih dengan shaklee... Saya try ambil ostematrik pada mulanya, ingatkan saya sakit sebab kurang kalsium.. tapi x jalan.. masih sakit.. Saya makan habis pon sama juga.. Tapi x rugi beli juga sebab kesan lain ostematrik ada juga ... saya sudah berkongsi cerita sebelum ini... so x payah saya cerita lagi...

Jadi 2 minggu yang lepas ,suami cadangkan cuba ambil suplemen untuk set sendi... Jadi bila sebut set sendi,saya pon terus suggest AJHT.. Ermmm..sehari makan saya dah rasa kesan... siang hari dah kurang sakit.. Datang sesekali je ngilu bahagian tempat sakit tu... Malam pulak dah boleh tidur.. Esok pagi bangun macam masih x percaya lagi yang saya dah kurang rasa sakit... Excited nak share tapi tunggu sehari..tunggu sehari.. betul ke kaki saya sudah pulih? hihi.. Macam x percayanya... Nikmat sihat Allah bagi kat saya... Alhamdulillah hampir 2 minggu saya mengambil AJht ini... confirm dah sembuh.. Saya sudah boleh tidur sepanjang malam... Saya boleh solat dengan baik.. so ??? Sebab tu saya sayang Shaklee.. hihi

In shaa Allah ada rezeki lebih terpikir juga nak beli utk mertua.. Dah cuba sendiri dah tau kesan2nya.. x rugi melaburkan?? Doa2 ada rezeki lebih... >

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...