Saturday 11 January 2014

Tips Atasi Dehidrasi Dengan Performance Drink Shaklee


dehidrasi
Dehidrasi berlaku kerana kehilangan air atau tidak cukup air diambil. Terdapat pelbagai punca dan sebab bagaimana tubuh badan kita boleh kehilangan air seperti cirit-birit dan muntah. Mari kita berkongsi Tips Atasi Dehidrasi dengan Performance Shaklee.

Apakah Punca Dehidrasi?


1) Punca utama dehidrasi dikalangan kanak-kanak adalah cirit-birit. Di seluruh dunia, lebih daripada empat juta kanak-kanak mati setiap tahun kerana dehidrasi dari cirit-birit.

2) Muntah juga boleh menjadi punca kehilangan cecair . Bukan sahaja boleh kehilangan cecair , tetapi ia mungkin sukar untuk menggantikan air yang hilang kerana loya akan menyukarkan untuk minum.

3) Badan boleh kehilangan sejumlah besar air dalam bentuk peluh apabila tubuh badan cuba untuk menyejukkan dan mengawal suhu badan. Sama ada suhu badan meningkat kerana bekerja atau bersenam dalam persekitaran yang panas atau kerana demam disebabkan jangkitan; badan menggunakan air dalam bentuk peluh untuk menyejukkan sendiri .


3) Diabetes: Bagi anda yang mempunyai penyakit kencing manis , tahap gula darah tinggi menyebabkan gula untuk menumpahkan ke dalam air kencing dan air kemudian berikut , yang boleh menyebabkan dehidrasi yang ketara. Atas sebab ini , kencing kerap dan dahaga yang berlebihan adalah antara tanda-tanda awal kencing manis.


TIPS ATASI DEHIDRASI


Apabila anda sakit dengan cirit-birit atau muntah-muntah , anda kehilangan cecair dengan cepat. Jadi adalah penting untuk mengambil sebanyak mungkin cecair yang anda boleh. Jumlah air yang anda perlukan untuk menambah bergantung kepada berapa banyak yang hilang.

Jika anda loya , meminum adalah sukar. Menurut nasihat Joshua Evans , MD , seorang doktor di Hospital Kanak-kanak Michigan di Detroit dan seorang pakar dehidrasi - "Cuba menghirup sedikit demi sedikit air sekerap mungkin. Menghisap ais beku boleh membantu meningkatkan pengambilan cecair juga."" Tetapi air sahaja tidak menggantikan garam penting yang diperlukan oleh badan untuk keseimbangan cecair dan fungsi lain, "
Menggantikan garam penting adalah penting dalam pertarungan cirit-birit atau muntah-muntah . Kebanyakan pakar mengesyorkan meminum ORS.
Pakar Dehidrasi juga mengesyorkan menanggalkan pakaian yang berlebihan dan mencari tempat teduh atau tempat perlindungan yang berhawa dingin untuk memastikan tubuh anda sejuk maka mengelakan kehilangan cecair melalui peluh.
Tips terbaik untuk atasi dehidrasi kanak-kanak adalah memberi minuman secara kerap dan memberi ORS dan perlu merujuk kepada doktor jika masalah ini berlarutan.

ALTERNATIF TERBAIK : TIPS ATASI DEHIDRASI DENGAN PERFORMANCE DRINK SHAKLEE


Performance Drink Shaklee adalah alternatif terbaik KERANA:

1) Membekal Tenaga dan Memberi Imbangan Elektrolit yang Optimum. Rumusan OptiLyte merupakan rumusan 6 jenis elektrolit untuk hidrasi yang optimum.

2) Terbukti secara klinikal dalam memelihara paras gula dalam darah. Gula sangat penting dalam darah mereka yang mengalami dehidrasi. Maka, tubuh badan akan bertenaga dan mempercepatkan proses penyembuhan.


3) TERBUKTI BERKESAN atasi DEHIDRASI, ketika berpuasa dan untuk anak kecil. 



testi performance drink


testi performance drink

testi performance drink



Segala testimoni/ penulisan dalam blog ini adalah perkongsian ,bukan bertujuan mencegah atau merawat ,mendiagnose atau menyembuh semua penyakit.Pembaca yang mengalami isu kesihatan digalakkan untuk mendapatkan nasihat daripada pakar kesihatan.
   
  

Call/whatsapp 0197051983  

Email :kedaikeluargasihat@gmail.com  
Add fb saya http://facebook.com/entans1untuk berchatting secara langsung dengan saya  
Klik LIKE di fanpage saya http://facebook.com/kedaikeluargasihat untuk mendapat DISKAUN HEBAT dan INFO PERCUMA konsultasi percuma untuk customer saya sahaja ya..

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...